Borg

Originaltitel: Borg
Regissör:Janus Metz
Utgivningsår:2017

Om Borg:

Borg är en film om hur legender formades ur rivalitet, vänskap och glamour i en tid då allt var möjligt. En berättelse om en svensk ikons stora genombrott som skildrar åren då Björn Borg gjorde resan från Södertälje till världseliten, om hans största kamp som utkämpades 1980 i mötet med den amerikanska supertalangen John McEnroe och om hur deras rivalitet kom att engagera en hel värld.

Titel: Rush
Regissör: Craig Gillespie
År: 2017
Genre: Drama, Komedi
I, Tonya

Sverrir Gudnason, Shia LaBeouf, Stellan Skarsgård, Tuva Novotny, Leo Borg, Markus Mossberg, Jackson Gann, Scott Arthur, Ian Blackman, Robert Emms, David Bamber, Mats Blomgren, Julia Marko-Nord, Jane Perry, Björn Granath, Claes Ljungmark

Ronnie Sandahl

Drama, Biografi

Borg vs. McEnroe, Borg McEnroe

Danmark, Finland, Sverige
Diskussioner om Borg  (0 diskussioner)
Kommentarer om Borg (44 st)
Dwan (Anmäl)   10:16 18/7
Ok film
jskogh (Anmäl)   19:37 11/7
Fint foto och bra klippning, men är nog lite för ointresserad av tennis och Borg för att finna detta mer underhållande än irriterande
Gyllenbock (Anmäl)   18:46 9/7
En rätt intressant film som jag såg på ett SAS-plan mellan ARN-LAX. Hade inte koll på att Borg var såpass nitisk i sina förberedelser och att han hade såpass mycket ångest. Välspelat och trovärdigt. En film som överraskade.
TURGUT (Anmäl)   16:10 6/7
Intressant skildring av Björn Borg och John McEnroe men lite för långsam för mig.
Spidde (Anmäl)   08:44 29/4
Jag har inget tennisintresse och hade inga förväntningar på den här filmen, men den var oväntat bra och gripande. Hade väntat mig en klassisk sportfilm men istället är det mer en skildring av manlig ångest, och olika sätt att hantera den (eller inte hantera den). Oväntat komplext och välspelat, både Sverrir och Shia levererar. Jag trodde att en svensk film om Björn Borg skulle vara mer insmickrande men han skildras istället som psykiskt skör och allmänt instabil, vilket gör filmen intressant och gripande. Sista delen av filmen (tennismatchen som allt bygger upp till) är lite utdragen men överlag blev jag imponerad och positivt överraskad. Stark trea.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Borg
Se filmen