Betyg idag: 2 057 Besökare idag: 5 793

Originaltitel: Borg
Regissör:Janus Metz Pedersen
Utgivningsår:2017

Om Borg:

Borg är en film om hur legender formades ur rivalitet, vänskap och glamour i en tid då allt var möjligt. En berättelse om en svensk ikons stora genombrott som skildrar åren då Björn Borg gjorde resan från Södertälje till världseliten, om hans största kamp som utkämpades 1980 i mötet med den amerikanska supertalangen John McEnroe och om hur deras rivalitet kom att engagera en hel värld.

Sverrir Gudnason, Shia LaBeouf, Stellan Skarsgård, Tuva Novotny, David Bamber, Jane Perry, Claes Ljungmark, Mats Blomgren, Robert Emms, Björn Granath, Scott Arthur, Demetri Goritsas, Leo Borg, Markus Mossberg, Julia Marko-Nord

Ronnie Sandahl

Drama, Biografi

Borg/McEnroe, Borg vs McEnroe

Danmark, Finland, Sverige
Diskussioner om Borg  (0 diskussioner)
Kommentarer om Borg (18 st)
Off The Ground (Anmäl)   21:45 5/11
Snyggt och ganska välgjort men också dramaturgiskt tveksamt då jag blir lite trött på att se Sverrir stirra svårmodigt framför sig.
Jompalompier (Anmäl)   10:20 15/10
Snygg och underhållande.
Ghostface (Anmäl)   23:26 6/10
Filmen är underhållande utan att man någonsin riktigt får något grepp om Björn Borg så därför är fokuset på LaBoeufs McEnroe väldigt behövligt.
MatrimVidz (Anmäl)   07:34 6/10
Klickade i hopp om att det var star-trek-relaterat, stor besvikelse...
oksove (Anmäl)   22:01 5/10
Ok men svårt släppa känslan att det är en ren reklamfilm för varumärket borg.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Borg