Borkmanns punkt

Originaltitel: Borkmanns punkt
Regissör:Erik Leijonborg
Utgivningsår:2005

Om Borkmanns punkt:

Där ute någonstans gömmer sig en mördare som gradvis känner sig mer och mer säker. Kaalbringen, en liten europeisk kuststad, är en stad i skräck. Maardam likaså. På kort tid har de två städerna drabbats av två brutala mord. När och var ska ”Halshuggaren” slå till igen?

Titel: Carambole
År: 1999
Genre: Kriminalare, Thriller
Film nr.: 20692
Det grovmaskiga nätet

Sven Wollter, Thomas Hanzon, Eva Rexed, Lars-Erik Berenett, Ulf Friberg, Birgit Carlstén, Douglas Johansson

Niklas Rockström

Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium

Van Veeteren - Borkmanns punkt

Sverige

Recension Borkmanns punkt

- Loomis sätter betyg 4 och skriver:
SF fortsätter att släppa nya svenska polisfilmer som om det vore det mest självklara i världen. Lagom när den nyproducerade Wallander-serien snart nått halvtid av sina totalt 13 filmer så släpps Van Veeteren x3 den 14 december. ”Carambole” har redan visats på bio men ”Borkmanns Punkt” och ”Münsters Fall” släpps direkt på dvd. Istället för att sprida ut dessa filmer i omgångar så släpper man alltså...

Recension av Borkmanns punkt - Läs hela!

Diskussioner om Borkmanns punkt  (0 diskussioner)
Kommentarer om Borkmanns punkt (77 st)
Albion (Anmäl)   23/9 2018
Omtitt efter ca 11 år. Det är inget särskilt underhållande det här utan får bokföras som en genomsnittlig historia av det slag som svensk tv-deckare sprutat ur sig under åren. Betyget sänks till en stark 2;a denna gång. Dvs 2+
Filmfantast86 (Anmäl)   13/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   28/10 2016
Helt okej film faktiskt.
Krille80 (Anmäl)   9/11 2014
Bra svensk film. Hur ofta använder man de tre orden i samma mening nuförtiden. Efter att sett Borkmanns punkt, en av de många kommande filmatiseringarna på Håkan Nesser böcker om kommissarie Van Veeteren, så kan jag säga det. Filmen håller en jämn stil i både stämning och fart. Inget effektsökeri som i Beck och liknande utan klassiskt svenskt. 3+
Werim (Anmäl)   29/3 2014
Helt okej, inget mer.