BORN - människojakt

Originaltitel: B.O.R.N.
Regissör:Ross Hagen
Utgivningsår:1988

Om BORN - människojakt:

Tre unga och vackra kvinnor kidnappas av en ambulans i Los Angeles. De förs till ett sjukhus där någon försörjer sig på att skära ut friska organ och sälja dem på svarta marknaden.

Amanda Blake, Debra Berger, Wendy J Cooke, Gregory Scott Cummins, Louie Elias, Ross Hagen, Clint Howard, Rance Howard, Hoke Howell, Debra Lamb, Lorraine Michaels, Kelly Mullis, Aspa Nakapoulou, Claire Polan, William Smith, Russ Tamblyn, Deanne Henry

Ross Hagen, Hoke Howell

Thriller, Skräck

Merchants of Death

Diskussioner om BORN - människojakt  (0 diskussioner)
Kommentarer om BORN - människojakt (2 st)
Gordyal (Anmäl)   13/2 2016
Helhetsmässigt vilar en rejält B:ig TV-filmskänsla över denna, men sett till detaljer så får man en hel del godsaker som aldrig skulle kunna vara med i en konventionell TV-thriller (ta bara en sådan sak som att ett barn blir mördat i bild). I stort en rätt så medioker film med stora kvalitetsbrister. Men tempot är tillräckligt högt för att det aldrig ska kännas segt eller tråkigt. Clint Howard är skojig i sin roll som en perverterad Igor-figur som förgriper sig på nedsövda tjejer och Russ Tamblyn spelar över rejält och smakfullt som elak torped. Han levererar även filmens bästa replik när han spöar upp en unge som sitter i sin mammas famn, och sedan vänder sig till mamman och säger "Don't you just hate kids?". Vi får också några usla eldstrider, ett (på riktigt) tufft stunt, Debra Lambs bara bröst, samt skurkar som är så tarvliga att de skrattar när de blir tvungna att döda oskyldiga människor. Alltså; en hel del skoj i en ytterst medioker dussinrulle. (6/15)
Bumbi78 (Anmäl)   1/8 2011
B-thriller med ett bra upplägg som schabblas bort av alldeles för knepiga vändningar i storyn och för lite fokus på huvudhandlingen. Inget att rek.