Betyg idag: 1 027 Besökare idag: 4 674

Originaltitel: Beneath the Planet of the Apes
Regissör:Ted Post
Utgivningsår:1970

Om Bortom apornas planet:

En astronaut följer i den från den förste filmen försvunne Taylors spår och hamnar på samma planet - apornas planet. I sökandet efter Taylor råkar han inte bara ut för förtryckande apor utan upptäcker också en människoras som överlevt en kärnvapenkatastrof och nu dyrkar atombomben. Liksom föregångaren handlar denna science-fiction-film egentligen om rasism och våldets meningslöshet.
Se filmen på iTunes

Regissör: J Lee Thompson
År: 1972
Genre: Drama, Action, Thriller, Science Fiction
Erövringen av apornas planet

James Franciscus, Kim Hunter, Maurice Evans, Linda Harrison, Paul Richards, Victor Buono, James Gregory, Jeff Corey, Natalie Trundy, Don Pedro Colley, David Watson (I), Charlton Heston

Paul Dehn

Drama, Action, Science Fiction

Med i listor: Postapokalyptiska filmer
Diskussioner om Bortom apornas planet  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bortom apornas planet (103 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
martin eden (Anmäl)   24/7 2017
[rek. 2] En uppföljare som är avsevärt sämre än föregående film. Det finns dock mycket intressanta idéer och jag tycker att slutet är fantastiskt lyckat. Delen med Brent är svagast och man hade utan större problem kommit runt honom om man ansträngt sig. Filmen fungerar bäst när den inte försöker emulera första filmen. Gillar scenografin och apsminket är fortfarande bra, även om man känner oerhörd skillnad av Roddy McDowall inte spelar Cornelius i denna! Helt okej uppföljare. 2+/3-
Solidus (Anmäl)   23/7 2017
Uppföljaren börjar svagt, men den andra halvan är bättre. Säga vad man vill om uppföljaren, men man valde att gå sin egen väg istället för att kopiera första filmen och slutresultatet är skumt, men inte helt ointressant. Helt ok.
hsimpson (Anmäl)   5/9 2015
Efter en halvtimme lämnar den den inslagna vägen (som gick åt rätt håll) och blir något alldeles horribelt. En riktigt genomruttet usel uppföljare till en riktigt bra film. Usch!
Noseman 2005 (Anmäl)   7/7 2014
En svag, svag trea till denna smått poänglösa uppföljare. Med all den potential som finns i "apornas planet"-konceptet är det synd och skam att man använder den till dylikt. Ett plus för ropet om "Gorilla brutality", dock... 5/10
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bortom apornas planet