Bossarnas boss

Originaltitel: Boss of Bosses
Regissör:Dwight H Little
Utgivningsår:2001

Om Bossarnas boss:

Byggfackföreningar, bilhandlare, hamn- arbetare, långivare, porrklubbar - de var alla mål för den mycket ökände maffiabossen Paul Castellano och hans beryktade kriminella familj Gambino. Överallt där Castellano var, fanns pengar och också ofta döden.

Titel: Yves Saint Laurent
Originaltitel: Gymnaslærer Pedersen
Regissör: Hans Petter Moland
År: 2006
Gymnasielärarens lilla röda

Clancy Brown, Chazz Palminteri, Daniel Benzali, Jay O Sanders, Angela Alvarado, Richard Foronjy, Mark Margolis, Dayton Callie, Patricia Mauceri, Al Ruscio, Sonny Marinelli, Philip Williams, Steven Bauer

Jere Cunningham

Drama, Kriminalare

Med i listor: Italienska maffian
Diskussioner om Bossarnas boss  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bossarnas boss (8 st)
Thy Impaler (Anmäl)   15/2 2018
Carlo Gambino var mer ''The boss of bosses'', inte Castellano. Bra film iallafall.
Tobias1984 (Anmäl)   3/9 2005
Verklighetsbaserad och med något litet undantag välspelad. Men filmen borde fått högre budget och något bättre, mer djupgående manus. Filmen känns en aning tunn om jämför med andra bättre maffiafilmer. Sevärd dock!
Endymion (Anmäl)   16/3 2005
Underskattad tv-film om Paul Castellano. Chazz Palminteri är som vanligt mycket bra som mafioso... men ibland får filmen lite såpa-känsla och han som spelar John Gott passar inte alls in i rollen. Den är klart sevärd och intressant för oss maffiafanatiker. Detta är, skall sägas, en film som tar Paul's sida, och inte Gotti's. Filmen är lite romaniserande (vilket inte gör mig något... tvärtom) och vill nog på något sätt rentvå Paul's namn lite.
rockposer (Anmäl)   10/1 2005
Väldigt ojämnt maffiadrama, stundtals bra, stundtals taffligt. Chazz Palminteri skiner dock rakt igenom!!!
annique (Anmäl)   14/12 2004
Chazz! Inget mästerverk men hey, it's a mob movie, you gotta see it!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bossarnas boss