Boxaren

Originaltitel: The Boxer
Regissör:Jim Sheridan
Utgivningsår:1997

Om Boxaren:

Den irländska konflikten mellan katoliker och protestanter har pågått längre än någon kommer ihåg. Efter fjorton år i fängelse återvänder den före detta IRA-medlemmen Danny till sina gamla kvarter, sin tonårskärlek och sina vänner. Men verkligheten har sprungit förbi honom.

Titel: The Fighter
År: 2004
Genre: Drama, Komedi
Film nr.: 19383
Against the Ropes

Daniel Day-Lewis, Emily Watson, Brian Cox, Ken Stott, Gerard McSorley, Ian McElhinney, Kenneth Cranham

Jim Sheridan, Terry George

Drama

USA, Irland
Med i listor: Boxning, Den nordirländska konflikten
Diskussioner om Boxaren  (0 diskussioner)
Kommentarer om Boxaren (30 st)
Gigi1943 (Anmäl)   15/10 2014
Hyfsad, älskar Watson o0ch ser allt med henne, gillar även Day-Lewis.
Maxter (Anmäl)   25/12 2012
En riktigt seg och långdragen historia där jag inte kan se att varken skådespeleri eller foto skulle lyfta den till några höjder. Storyn är okej om man orkar med det siraps sega tempot.
Jannebanan (Anmäl)   4/9 2012
Är fruktansvärt uttråkad på Irländska Katolik-Protestant draman. Har sett det till leda och det engagerar mig inte längre. Annars en välgjord film...Svag 3:a!!
Engravadlax (Anmäl)   19/6 2012
En av DDL:s vekaste prestationer, men det beror nog mest på manus och brist på motsvarande motspel (det är ju DDL). Jim Sheridan är inte någon mästerregissör precis, de filmer jag har sett av honom har mer eller mindre hängt på DDL:s skådespel, jag har därför inte heller någon lust att se dem som han har gjort utan honom. Nej, undermåligt.
Cftbl (Anmäl)   17/6 2011
Stabil trea, nästan en fyra. Engagerar inte riktigt, men välspelat, som sagt. Känns som att man har sett liknande story och setting lite för många gånger förut..
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Boxaren