Boxcar Bertha – rånar och älskar

Originaltitel: Boxcar Bertha
Regissör:Martin Scorsese
Utgivningsår:1972

Om Boxcar Bertha – rånar och älskar:

En småstadsflicka hakar på Bill Shelly, en arbetarrättskämpe i klammeri med rättvisan. På flykt blir de ett fruktat gäng tågrånare under början av 30-talet.

Titel: Häftiga kurvor - stå på!
Originaltitel: Big Bad Mama
Regissör: Roger Corman
År: 1970
Genre: Drama, Kriminalare
Bloody Mama

Barbara Hershey, David Carradine, Barry Primus, John Carradine, Victor Argo, Bernie Casey, David Osterhout, Grahame Pratt

Joyce Hooper Corrington, John William Corrington, Ben L Reitman, Bertha Thompson

Drama, Kriminalare, Romantik

Diskussioner om Boxcar Bertha – rånar och älskar  (0 diskussioner)
Kommentarer om Boxcar Bertha – rånar och älskar (20 st)
Ful_fisk (Anmäl)   23/1 2016
Mysigt somrig och tämligen livfull, men lite knöligt berättad och långtifrån helgjuten. Men fullt duglig. Gillade vissa delar riktigt mycket.
KimEkberg (Anmäl)   23/9 2013
alltså verkligen gör-tråkig på ett obegripligt sätt, för är det något som scorseses tidiga filmer är så är det ju SHOW, och här finns det verkligen goa produktionsvärden att förhålla sig till. men istället är det helt oinspirerande gäspvänligt sjuttiotalssunk som ingen kan bli glad av.
Ghostface (Anmäl)   22/9 2013
Filmen har en ganska stor dos charm som tillsammans med b-filmsformatet och det omfattande persongalleriet rör sig över t ex Bonnie & Clyde.
ARUCARD (Anmäl)   7/9 2013
Bättre nu när jag såg om den på stora duken. Mycket mer charm och jag tycker fortfarande att hans lek med vinklar är intresserant, men denna gången kunde jag även komma in i berättelsen på ett bättre sätt.
emilstjernholm (Anmäl)   7/9 2013
Exploitation utan udd och med ett persongalleri som inte riktigt fångar mig. Lite av en besvikelse.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Boxcar Bertha – rånar och älskar