Boy

Originaltitel: Boy
Regissör:Taika Waititi
Utgivningsår:2010

Om Boy:

Året är 1984 och Michael Jackson är kung. Till och med på Nya Zeeland. Där bor Boy, en 11-åring, som lever på en farm tillsammans med sin farmor, en get och brorsan Rocky.
Se filmen på Headweb

Regissör: Tarsem Singh
År: 2006
Genre: Drama, Äventyr, Fantasy
The Fall

James Rolleston, Te Aho Eketone-Whitu, Taika Waititi, Moerangi Tihore, Cherilee Martin, RickyLee Waipuka-Russell, Haze Reweti, Maakariini Butler, Rajvinder Eria, Manihera Rangiuaia, Darcy Ray Flavell-Hudson, Rachel House, Cohen Holloway, Pana Hema Taylor

Taika Waititi

Drama, Komedi

Nya Zeeland
Diskussioner om Boy  (0 diskussioner)
Kommentarer om Boy (33 st)
supermancover (Anmäl)   20:03 4/1
Det är lite jobbigt för jag förstår verkligen varför andra gillar den, men jag klarar inte av filmformen/genren riktigt så den tilltalar mig inte alls tyvärr.
PeterTheW (Anmäl)   26/11 2017
Underbar på många sätt, älskar hans underfundiga humor, men helheten är lite svag ändå.
Kaarin (Anmäl)   7/8 2016
En av mina favoritfilmer! Det är en kiwi-film som sätter sina spår. Den kan vara lite svår att fastna för om man inte är bekant med Nya Zeelands kultur och filmtradition.
Andreas123 (Anmäl)   14/7 2015
Filmen blir aldrig för mycket, vilket många andra liknande indie-filmer ofta blir. Allting känns lagom, något som gör filmen väldigt charmig, intelligent och rolig! Sen är det alltid spännande med Nya Zeeland och maorier.
pisello (Anmäl)   21/2 2015
Fantastisk blandning av tragik och humor, blev tipsad att se Boy av en familj jag jobbade hos i Nya Zealand & nu i efterhand tar den mig verkligen tillbaka till kiwiland<3
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Boy