Boychoir

Originaltitel: Boychoir
Regissör:François Girard
Utgivningsår:2014

Om Boychoir:

En orosfylld och arg elvaårig pojke hamnar på en prestigefylld musikskola efter att hans ensamstående mamma dör och drabbar samman med skolans krävande körledare.

Titel: Whiplash
Originaltitel: Whiplash
Regissör: Damien Chazelle
År: 2014
Whiplash

Garrett Wareing, Dustin Hoffman, Josh Lucas, Kathy Bates, Debra Winger, Kevin McHale, Eddie Izzard, Joe West, River Alexander, Sam Poon, Dante Soriano, Erica Piccininni, Grant Venable, Janine DiVita, Tijuana Ricks, Fernando Malvar-Ruiz, Mackenzie Wareing

Ben Ripley

Drama

The Choir

Diskussioner om Boychoir  (0 diskussioner)
Kommentarer om Boychoir (10 st)
92axha10 (Anmäl)   20:10 27/2
Har många bra stunder och stabilt skådespel. Okej underhållning men inte mycket mer
okidoki (Anmäl)   19:07 9/2
Vacker musik, ibland rörande.
idaho1981 (Anmäl)   28/10 2018
En hel del vacker musik (även om vissa stycken slutar mitt i) och bra skådespeleri. Men hela historien är ju rätt överdriven och overklig, som att huvudkaraktären inte är påverkad av att hans mamma dör mm. Och slutet blir lite väl sliskigt.
KyLLo (Anmäl)   27/10 2018
Att den skulle vara tämligen förutsägbar var väl väntat, men filmen var bättre än väntat. Välspelad, utmärkt dialog, vackra miljöer och inte minst fantastisk sång. Och då är jag inte mycket för körsång generellt.
mammene (Anmäl)   25/10 2018
Visst har man sett liknande förut och kommer säkert att se fler, men jag tyckte om det här, det var stabilt och svängde inte över för mycket. Dessutom gör internatmiljö sig bra på film. Dustin Hoffman hade en lite annorlunda stil här, som vanligt är han bra och även den skönsjungande pojken Stet.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Boychoir