Boyhood

Originaltitel: Boyhood
Regissör:Richard Linklater
Utgivningsår:2014

Om Boyhood:

En historia om ett frånskilt par som försöker uppfostra sin unge son. Berättelsen följer pojken i tolv år och skildrar hans relation till sin familj och sina vänner under hans uppväxt.

Titel: En främling i familjen
Originaltitel: The End of Love
Regissör: Mark Webber
År: 2012
The End of Love

Ellar Coltrane, Patricia Arquette, Ethan Hawke, Lorelei Linklater, Libby Villari, Marco Perella, Brad Hawkins, Jenni Tooley, Sam Dillon, Zoe Graham, Charlie Sexton, Jamie Howard, Andrew Villarreal, Barbara Chisholm, Richard Robichaux, Jessi Mechler

Richard Linklater

Drama

Diskussioner om Boyhood  (0 diskussioner)
Kommentarer om Boyhood (162 st)
stgurgel (Anmäl)   19/12 2018
Just the slow useless happening of life going by
Rai (Anmäl)   6/12 2018
Var ett par år sedan jag såg den här filmen. Jag tyckte inte om den så otroligt överskattade. För mig var den bara seg och tråkig så nej!!!
heftigahector (Anmäl)   31/10 2018
alltså ja konceptet är lite kul-underhållningsvärde men filmen är ju urkass och tråkig tradig, vanlig----ett ton för mycket "man med skäggstubb och gitarr romantik" och oasis vibes. dom campar OCH SÅNT. skildringen av mamman är rätt fin dock. men sen undrar jag varför alla män är såna djäkla svin i denna film??? äre så det är i verkligheten? jo kanske,,, sicken sorg!
hardcore (Anmäl)   15/7 2018
Intressant ide. Skildra ett barnskådis i tolv år. Bra handling som egentligen skulle kunnat handla om vem som helst. Men man ser inte en film som handlar om vem som helst för då blir det i regel ointressant vilket filmen ibland kan vara. Grabben är likaså. Jag tycker han ju äldre han blir blir tråkigare och mer ointressant.
best_jeppe (Anmäl)   9/7 2018
Den var aldrig direkt tråkig men den kändes på något sätt lite ryckig också vilket inte är så konstigt. Filmen var väldigt lågmäld och saknade en viss intensitet. Blir en svag 4a i slutändan då det är ett intressant (och tålmodigt) koncept.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Boyhood