Boyz n the Hood

Originaltitel: Boyz n the Hood
Regissör:John Singleton
Utgivningsår:1991

Om Boyz n the Hood:

När den smarte ghettokillen Tre börjar visa tecken på problem skickar hans studerande kämpe till mamma honom för att bo hos sin militante pappa. Där träffar Tre Ricky, en blivande fotbollsstjärna, och hans halvbror Doughboy. De tre blir goda vänner trots att de har ganska så olika livsmål. Tre siktar på att läsa vidare, Ricky spelar fotboll på hög nivå och Doughboy är gangster och knarklangare.
Se filmen på Netflix

Regissör: Robert De Niro
År: 1993
Genre: Drama, Kriminalare
I skuggan av Bronx

Cuba Gooding Jr, Morris Chestnut, Ice Cube, Laurence Fishburne, Nia Long, Tyra Ferrell, Angela Bassett, Redge Green, Dedrick D Gobert, Baldwin C Sykes, Tracey Lewis-Sinclair, Alysia Rogers, Regina King, Lexie Bigham, Desi Arnez Hines II, Donovan McCrary

John Singleton

Drama, Kriminalare

Boys in the Hood

Diskussioner om Boyz n the Hood  (0 diskussioner)
Kommentarer om Boyz n the Hood (164 st)
Ful_fisk (Anmäl)   16/6 2017
Rätt bra film, men det är sista tredjedelen som verkligen gör filmen minnesvärd. Starkt och realistiskt om en dystra situationen i South Central, som snart blev grund till en hel filmvåg. Att en sådan talanglös skådis som Ice Cube levererar en sådan stark slutmonolog är fan imponerande, men som han senare skulle rappa så var han ju trots allt en "boy in the hood before the movie"... Sevärd klassiker, och att se Lawrence Fishburne och Angela Bassett är alltid ett nöje. Även ifall det är smått omöjligt att inte garva åt alla tusentals scener som parodieras i Ghetto Blaster...
widez (Anmäl)   24/3 2017
Fortfarande sevärd. Vissa delar är ganska bra. Andra inte så mycket. Gillar t ex. inte Cuba Gooding i denna film. Tycker inte hans skådespel övertygar.
KyLLo (Anmäl)   1/3 2017
Lite ojämn. Det känns som att jag har sett liknande filmer i bättre tappningar. En trea iaf.
picklessmulan (Anmäl)   15/1 2017
En film som gestaltar gangster och Hip Hop kulturen i USA på 90 - talet. En mycket bra film som berör och aldrig blir tråkig. Klassiker.
NoWireHangers (Anmäl)   15/10 2016
Jag hade inga särskilda förväntningar på den här filmen. Stundvis var den riktigt bra, inte minst i den första delen som skildrade barndomen. Storyn kändes lite ojämn och stundvis spretig så helheten blir inte riktigt så bra som de bästa delarna och betyget landar på en stark trea för mig.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Boyz n the Hood