Brad's Status

Originaltitel: Brad's Status
Regissör:Mike White (I)
Utgivningsår:2017

Om Brad's Status:

En man upplever att han saknar något i livet, men frågan är vad? Han har en fin familj och ett fast välbetalt jobb men han kan inte sluta tänka på att han kunde haft en helt annan framtid. En dag tar han med sin son ut på en roadtrip för att kolla upp ett antal universitet. Där möter han en gammal vän och måste nu ta sig an sina känslor över att ha misslyckats i livet.

Titel: Greenberg
Originaltitel: Greenberg
Regissör: Noah Baumbach
År: 2010
Genre: Drama, Komedi
Greenberg

Ben Stiller, Austin Abrams, Jenna Fischer, Michael Sheen, Jemaine Clement, Luke Wilson, Shazi Raja, Luisa Lee, Mike White (I), Xavier Grobet, Adam Capriolo, Felicia Shulman

Mike White (I)

Drama, Komedi

Diskussioner om Brad's Status  (0 diskussioner)
Kommentarer om Brad's Status (5 st)
annihilat0r (Anmäl)   28/9 2018
En lågmäld och reflekterande film om vad som definierar ett lyckat liv och inte. En trevlig upplevelse med en del saftig humor inbakat.
Sture Stenhög (Anmäl)   15/1 2018
Jag var tveksam till en början, huvudpersonen kändes inledningsvis bara jobbig med sitt statustänkande och sin missunnsamhet, men filmen smög sig på mig lite, och den började alltmer kännas som en ganska intressant studie av den sortens personlighet. Den har också någonting väldigt samtida över sig som känns träffsäkert, och jag uppskattar att den genomgående håller sig ganska nedtonad, och aldrig faller för frestelsen att slå över i billigt publikfrieri, något som det fanns upplägg för ifall de hade velat gå den vägen. Ben Stiller, som jag vanligen avskyr i komedier, fungerar dessutom bra i sådana här roller, och far-och-son-relationen känns trovärdig. Överlag trivs jag ganska bra i de här akademiska miljöerna, och filmer har ju den fördelen att jag slipper prata med de människor som rör sig där. I slutändan är det dock en film som mest rör sig på ytan, och det den får sagt är ungefär det man förväntar sig att den ska säga
Spidde (Anmäl)   13/1 2018
En lite provocerande film som kretsar kring priviligerat gnäll, men samtidigt fångar den det amerikanska tankesättet på ett bra sätt. Jag bor för tillfället i USA och att döma av mina möten med amerikaner är det ungefär såhär den amerikanska medelklassen tänker och fungerar. På så sätt är det en rätt träffande film och jag tycker den växer under speltiden.
pungsnigel (Anmäl)   30/12 2017
Filmen vill mycket och Ben Stiller gör en roll som han gjort förut, han gör den som vanligt väldigt bra. Tyvärr levererar filmen som helhet inte den potential som ändå finns där.
Barneyk (Anmäl)   27/12 2017
Jag har lite svårt att få grepp om filmen på ett sätt som tilltalar mig. Mina största problem med filmen kritiseras också i filmen, perspektivet är så otroligt privilegierat och det blir aldrig något riktigt personligt av det heller, och kritiken och lärdomen om det hela blir liksom bara platt, det finns ingen skärpa i vare sig kritik eller personliga sökandet. Var relativt lättsedd även om det hade varit trevligare med fler skämt. Det finns också ett par småpoänger här och var så en stabilt, slätstruken tvåa.