Brain Damage

Originaltitel: Brain Damage
Regissör:Frank Henenlotter
Utgivningsår:1988

Om Brain Damage:

Brian ska gå ut med sin flickvän, men han känner sig sjuk så hon går ut med hans bror istället. Samtidigt så letar ett äldre par efter sitt kära husdjur. Medan Brian vilar sig så blir han biten i nacken. Bettet gör honom hög och han hallucinerar ett bra tag. När han kvicknar till så sitter en stor, fet snigel på hans rygg. Snigeln presenterar sig som Aylmer. Aylmer förslavar Brian med sina drogbett och använder honom till att söka upp folk för att äta upp deras hjärnor.

Titel: Korgväskan
Regissör: Takashi Yamazaki
År: 2014
Genre: Skräck, Science Fiction
Parasyte: Part 1

Kevin VanHentenryck, Rick Hearst, Jennifer Lowry, Gordon MacDonald, John Zacherle (röst)

Frank Henenlotter

Komedi, Skräck

Recension Brain Damage

- Rubbermonster sätter betyg 3 och skriver:
Är detta en antidrogfilm maskerad som en 80tals gorefilm, eller kanske en Gorefilm med ett budskap? Jag har ingen aning men det är väldigt underhållande. Henenlotters manus är humoristiskt och lite tankeväckande, men det för inte tankarna till någon direkt antidrogpropaganda. Aylmer är en hysteriskt rolig liten varelse med en röst som en äldre man och scenen där han sitter och sjunger gamla showtunes...

Recension av Brain Damage - Läs hela!

Diskussioner om Brain Damage  (0 diskussioner)
Kommentarer om Brain Damage (45 st)
dudson (Anmäl)   10:19 22/5
Störd magstark film man verkligen uppskattar om man diggar flippade filmer#) .Märks att gore/bizzar mästaren Henenlotter vart i farten då även Basket Case skådisen dyker upp i en cameo" Älskar även den svarta cyniska tonen som genomsyrar hela filmen. Sen att bli besatt av en ådrig blå skitkorvs parasit är inte heller dåligt jobbat lol) "Kult rulle"
Stan (Anmäl)   28/3 2016
Hade önskar en mörkare ton och atmosfär. En del spektakulära scener, men det utvecklas aldrig, rätt monoton. Jobbigt med offer som skriker och aldrig dör....
tandersten (Anmäl)   2/1 2016
Fantastisk!
Len Widleheyt (Anmäl)   13/7 2014
Craptacular! En skön, fantasifull, hysterisk 80-talsupplevelse och som sådan har den ett par nästan genialiska scener.
Bumbi78 (Anmäl)   5/7 2014
Jag gillade verkligen Henenlotters bizarra Basket case då den hade en väl avvägd ton av tokerier, skräck, skitig atmosfär och mörk komedi. Brain Damage har element man klart känner igen, men en välartikulerad blåfärgad bajskorv känns inte helt övertygande som nemesis. Blod och gore och den typiska 80-talsstämningen till trots fastnade jag ej för den här.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Brain Damage