Braindead

Originaltitel: Braindead
Regissör:Peter Jackson
Utgivningsår:1992

Om Braindead:

En ung mans mor blir biten av en "rat monkey". Hon blir sjuk och dör, men återvänder för att döda och äta hundar, sköterskor, vänner och grannar.

Titel: Bad Taste
Regissör: Rodman Flender
År: 1999
Genre: Komedi, Thriller, Skräck
Idle Hands

Timothy Balme, Diana Penalver, Elizabeth Moody, Ian Watkin, Brenda Kendall, Stuart Devenie, Jed Brophy, Stephen Papps, Murray Keane, Glenis Levestam, Lewis Rowe, Elizabeth Mulfaxe, Harry Sinclair

Peter Jackson, Stephen Sinclair, Fran Walsh

Komedi, Skräck

Dead-Alive, Dead Alive

Nya Zeeland

Recension Braindead

- * sätter betyg 2 och skriver:
Vidrig och motbjudande är nog de ord som bäst beskriver filmen braindead . Filmen är från nya Zeeland och ett av de tidigaste verken av den numera världskända regissören Peter Jackson. Peter Jackson som är känd för Tolkiens Härskarringstrilogi och King Kong producerade filmen Braindead 1992. Precis som tidigare utgivna Bad taste (1987) är filmen en splatterskräckis där komik blandas med brutala...

Recension av Braindead - Läs hela!

Med i listor: Skräck Top 50
Diskussioner om Braindead  (0 diskussioner)
Kommentarer om Braindead (702 st)
syltkatt (Anmäl)   26/11 2017
KULT
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
ingen höjdare
NtoNW (Anmäl)   10/6 2017
Tråkig! Höll på att somna.
Rai (Anmäl)   29/3 2017
Såg den här filmen med min kompis när vi var yngre och då älskade vi den! Såg på den precis nu 20 år senare och ja smaken har förändras, som någon skrev var filmen otrolig äcklig, vidrig och överdriven! Först var jag lite hungrig och tänkte ta en nattmacka, men när jag kände hur det började vända sig och vrida sig i magen avstod jag från nattmackan. Bra sätt om man är hungrig och inte vill sätta i sig massa kalorier mitt i natten att se den här filmen. Det ska jag göra nästa gång jag känner kurr i magen, URK!!!
Stygga-Vargen (Anmäl)   15/10 2016
Har inte sett den på över 13 år men minns den fortfarande. En väldigt bra splatterfilm.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Braindead