Betyg idag: 1 027 Besökare idag: 4 674

Originaltitel: Braindead
Regissör:Peter Jackson
Utgivningsår:1992

Om Braindead:

En ung mans mor blir biten av en "rat monkey". Hon blir sjuk och dör, men återvänder för att döda och äta hundar, sköterskor, vänner och grannar.

Titel: Bad Taste
Genre: Komedi, Thriller, Skräck
Idle Hands
Titel: Black Sheep
Originaltitel: Black Sheep
Regissör: Jonathan King (I)
År: 2006
Genre: Komedi, Skräck
Black Sheep

Timothy Balme, Diana Penalver, Elizabeth Moody, Ian Watkin, Brenda Kendall, Stuart Devenie, Jed Brophy, Stephen Papps, Murray Keane, Glenis Levestam, Lewis Rowe, Elizabeth Mulfaxe, Harry Sinclair

Peter Jackson, Stephen Sinclair, Fran Walsh

Komedi, Skräck

Dead-Alive, Dead Alive

Nya Zeeland

Recension Braindead

- Poivoroinen sätter betyg 4 och skriver:
"I kick arse for the lord" Splatterklassiker som Evil Dead och Return of the Living Dead i all ära men den ULTIMATA splatterfilmen är - och kommer nog alltid vara - Braindead! Historien är enkel. En trivsam kille med hjärtat på rätta stället, Lionel, träffar sköna ungmön Paquita och ljuv musik uppstår. Men trubbel skönjes bakom kröken efter att Lionels elaka mor blivit biten av en rabiat råttapa...

Recension av Braindead - Läs hela!

Med i listor: Skräck Top 50
Diskussioner om Braindead  (0 diskussioner)
Kommentarer om Braindead (702 st)
syltkatt (Anmäl)   26/11 2017
KULT
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
ingen höjdare
NtoNW (Anmäl)   10/6 2017
Tråkig! Höll på att somna.
Rai (Anmäl)   29/3 2017
Såg den här filmen med min kompis när vi var yngre och då älskade vi den! Såg på den precis nu 20 år senare och ja smaken har förändras, som någon skrev var filmen otrolig äcklig, vidrig och överdriven! Först var jag lite hungrig och tänkte ta en nattmacka, men när jag kände hur det började vända sig och vrida sig i magen avstod jag från nattmackan. Bra sätt om man är hungrig och inte vill sätta i sig massa kalorier mitt i natten att se den här filmen. Det ska jag göra nästa gång jag känner kurr i magen, URK!!!
Stygga-Vargen (Anmäl)   15/10 2016
Har inte sett den på över 13 år men minns den fortfarande. En väldigt bra splatterfilm.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Braindead