Betyg idag: 1 464 Besökare idag: 7 004

Originaltitel: Bram Stoker's Dracula
Regissör:Francis Ford Coppola
Utgivningsår:1992

Om Bram Stoker's Dracula:

Greve Dracula anländer till 1800-talets London för att erövra en kvinna som är en avbild av hans för länge sedan avlidna hustru.
Se filmen på Netflix

År: 1972
Genre: Skräck
Film nr.: 22064
The Blood Spattered Bride

Gary Oldman, Winona Ryder, Anthony Hopkins, Keanu Reeves, Bill Campbell, Sadie Frost, Richard E Grant, Cary Elwes, Monica Bellucci, Tom Waits, Jay Robinson

James V Hart

Romantik, Skräck

Dracula

Recension Bram Stoker's Dracula

- Switchblade sätter betyg 5 och skriver:
Om inte handlingen skulle vara trollbindande nog serveras Bram Stoker´s Dracula i en hysteriskt vacker och ruggigt välgjord filmisk förpackning. En del av bildövergångarna är det bästa Coppola har åstadkommit och därmed per automatik det bästa som har gjorts inom film. Kompositionen, bildspråket och kostymeringen är lika episkt som summan av alla 80 och 90-tals vampyrfilmer. Scener från de pampigt...

Recension av Bram Stoker's Dracula - Läs hela!

Med i listor: Dracula, Startpaket 1, Vampyrer – filmtipsarnas val
Diskussioner om Bram Stoker's Dracula  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bram Stoker's Dracula (426 st)
pzun (Anmäl)   23:44 27/1
Fick lov att bumpa upp betyget till en 5 , har nog sett den här en 6 ggr under årens lopp och den är tidlös
kryttan (Anmäl)   19/9 2017
Det här är en av mina absoluta favoriter all time! Musiken, fotot, specialeffekter, smink, kostym, det är så sjukt bra! äger inte mindre än fyra utgåvor av den :-) Och nej, Keanu är inte bra, men det skiter jag i, Tom Waits och Gary Oldman balanserar upp.
Filmfantast86 (Anmäl)   18/9 2017
Riktigt välgjord
RustyFilm (Anmäl)   11/12 2016
Francis Ford Coppola har skapat en erotisk, vuxen och egen skräckfilm står det på DVD omslaget. Erotisk – Nä, knappast. Vuxen – Nä, barnslig. Egen – Ja, mycket. Visst finns samtliga Dracula attribut med och filmen innehåller en hel del snygga bilder. Allt är vackert, pampigt och välgjort men det är inte min bag
Stygga-Vargen (Anmäl)   29/10 2016
En av de bästa vampyrfilmerna någonsin!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bram Stoker's Dracula