Branden

Originaltitel: Branden
Regissör:Staffan Lamm
Utgivningsår:2006

Om Branden:

År 1971 reser Staffan Lamm till den norska ödemarken för att träffa den före detta spionen Helmer. Helmer visar sig vara svår att få att berätta om sig själv och sitt liv och en oförutsedd brand väcker än fler frågor. Filmen är en del av Staffan Lamms episodfilm Oberättat, men har också visats som en fristående produktion.

Titel: Ruben
Originaltitel: Ruben
Regissör: Staffan Lamm
År: 1999
Ruben

Staffan Lamm

Kortfilm

Sverige
Med i listor: Norrköping Filmfestival Flimmer 2006, Uppsala Kortfilmfestival 2006, svensk tävlingsdel
Diskussioner om Branden  (0 diskussioner)
Kommentarer om Branden (5 st)
Strumpebarn (Anmäl)   31/10 2006
Kan hålla med om att den var intressant. Och underlig. Men underhållande? Näe. Den känns kulturell, så man kan känna sig lite lagom duktig när man sett den. :P
emiln (Anmäl)   29/10 2006
Visst, underligt var det, och Helmer var spännande. Men det saknades en historia, något att berätta om. Kanske som en del i episodfilmen, men fristående var den fattig.
wolfheat (Anmäl)   29/10 2006
åh, klart man gör så