Betyg idag: 1 871 Besökare idag: 5 666

Originaltitel: The Year of Living Dangerously
Regissör:Peter Weir
Utgivningsår:1982

Om Brännpunkt Djakarta:

Året är 1965 och den australiske journalisten Guy Hamilton är på väg till Djakarta i Indonesien på sitt första uppdrag som utrikeskorrespondent. Det blir ett uppdrag han sent ska glömma.

Titel: Salvador
Regissör: Wayne Kramer
År: 2003
Genre: Drama, Komedi, Romantik
The Cooler
Titel: Glöm ej bort att älska varandra
Originaltitel: Glöm ej bort att älska varandra
Regissör: Jesper Gunnarsson
År: 2007
Glöm ej bort att älska varandra

Sigourney Weaver, Mel Gibson, Linda Hunt, Michael Murphy, Bill Kerr, Noel Ferrier, Paul Sonkkila, Bembol Roco, Domingo Landicho, Hermino De Guzman

David Williamson, Peter Weir, CJ Koch

Drama, Romantik, Krig

Australien
Diskussioner om Brännpunkt Djakarta  (0 diskussioner)
Kommentarer om Brännpunkt Djakarta (39 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   01:25 31/10
Ghostface (Anmäl)   15/12 2014
Tät spännande och stundtals ofrivilligt komisk. Alla som sett den vet vad jag refererar till. Mel Gibson och Sigourney Weaver är båda väldigt säkra och charmiga huvudrollsinnehavare.
Ful_fisk (Anmäl)   24/5 2014
Bra australiensisk politisk thriller av Peter Weir. Utspelar sig i Indonesien på 60-talet strax innan en otäckt brutal militärjunta tog över. Mel Gibson imponerar som journalist men det är Linda Hunts underliga roll som verkligen sätter sig på minnet. En riktigt bra film, även ifall den tappar lite fokus ibland.
emilstjernholm (Anmäl)   13/5 2013
Välgjord film som på ett spännande vis skildrar den galna tillvaron i Jakarta. Bra musik, snyggt foto. Bra skådespelarinsatser av såväl Hunt som Gibson.
Gigi1943 (Anmäl)   10/2 2013
Och vad gör man när man somnar för att en film är så jävulusiskt tråkig och dessutom ska man stå ut med skådisar som man verkligen inte gillar (Gibsom och Weaver)! Dock är det inte deras fel att filmen gick på TCM med miserabel textning så man fick gissa sig till det mesta. Nä, här stannar vi på en svag tvåa. Suck.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Brännpunkt Djakarta