Brawl in Cell Block 99

Originaltitel: Brawl in Cell Block 99
Regissör:S Craig Zahler
Utgivningsår:2017

Om Brawl in Cell Block 99:

Den före detta boxaren Bradley blir av med jobbet och äktenskapet riskerar att krossas. Han har inget annat val än att bli knarkkurir åt en gammal vän. När en deal går snett hamnar han i fängelse… och mitt i ett slagfält.

Titel: The Last Castle
Regissör: Isaac Florentine
År: 2006
Genre: Drama, Action, Kriminalare
Iceman 2

Vince Vaughn, Jennifer Carpenter, Don Johnson, Udo Kier, Marc Blucas, Dion Mucciacito, Geno Segers, Victor Almanzar, Tom Guiry, Willie C Carpenter, Mustafa Shakir, Fred Melamed, Pooja Kumar, Clark Johnson, Devon Windsor, Michael Medeiros, Rob Morgan

S Craig Zahler

Drama, Kriminalare, Thriller

Diskussioner om Brawl in Cell Block 99  (0 diskussioner)
Kommentarer om Brawl in Cell Block 99 (27 st)
Pyong (Anmäl)   01:05 8/2
Jag kan uppskatta udda filmer, jag kan uppskatta brutala filmer, jag kan uppskatta lågbudgetfilmer. Jag kan inte uppskatta den här filmen. Ska man göra den här typen av film så behöver den vara smartare skriven med bättre dialoger mellan bättre skrivna karaktärer som framförs av bättre skådespelare. Den här filmen saknade alltihop. Hade kunnat vara genial, men blev motsatsen.
Ajax Swan (Anmäl)   5/11 2018
Brutal.
distinkt (Anmäl)   11/9 2018
rätt roligt trots allt
Andreas_ (Anmäl)   8/9 2018
Bra rulle av regissören S Craig Zahler som även gjorde lågbudget western skäckisen bone tomahawk, ingen av filmerna är världsklass på något vis och ingen av dom är dåliga utan bara bra men klart sevärda och jag tycker S Craig Zahler är värd att hålla koll på i framtida filmprojekt. Han har även skrivit manuset och visst är detta väldigt påhittat och inte direkt realistiskt för fem öre men det är gjort med en jäkligt skön stil, man skulle kunna säga att det är lite av en hyllning till gamla goda grindhouse filmer, det är mörkt och jäkligt brutalt men med en låg budget såklart. Vince Vaughn är helt lysande i huvudrollen och jag har nog aldrig sett honom bättre, han passar helt klart i såna här hårda filmer än komedier. Filmen är som sagt jäkligt skön och gjord med en stor glimt i ögat och jäkligt snyggt filmade action/fighting scener där man verkligen ser vad som händer och sker och det är riktigt brutalt som oftast, jag diggar och betyget hade varit högre om det varit mer realistiskt och med budget, men detta är helt klart sevärt och betyget blir en stark 3:a och 4:an är nära.
norenorama (Anmäl)   8/9 2018
Ser fram emot att se denna igen, fan underbar.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Brawl in Cell Block 99