Brawl in Cell Block 99

Originaltitel: Brawl in Cell Block 99
Regissör:S Craig Zahler
Utgivningsår:2017

Om Brawl in Cell Block 99:

Den före detta boxaren Bradley blir av med jobbet och äktenskapet riskerar att krossas. Han har inget annat val än att bli knarkkurir åt en gammal vän. När en deal går snett hamnar han i fängelse… och mitt i ett slagfält.

Titel: The Last Castle
År: 2010
Genre: Action
Film nr.: 82097
Undisputed III: Redemption

Vince Vaughn, Jennifer Carpenter, Don Johnson, Udo Kier, Marc Blucas, Dion Mucciacito, Geno Segers, Victor Almanzar, Tom Guiry, Willie C Carpenter, Mustafa Shakir, Fred Melamed, Pooja Kumar, Clark Johnson, Devon Windsor, Michael Medeiros, Rob Morgan

S Craig Zahler

Drama, Kriminalare, Thriller

Diskussioner om Brawl in Cell Block 99  (0 diskussioner)
Kommentarer om Brawl in Cell Block 99 (25 st)
distinkt (Anmäl)   02:49 11/9
rätt roligt trots allt
Andreas_ (Anmäl)   20:16 8/9
Bra rulle av regissören S Craig Zahler som även gjorde lågbudget western skäckisen bone tomahawk, ingen av filmerna är världsklass på något vis och ingen av dom är dåliga utan bara bra men klart sevärda och jag tycker S Craig Zahler är värd att hålla koll på i framtida filmprojekt. Han har även skrivit manuset och visst är detta väldigt påhittat och inte direkt realistiskt för fem öre men det är gjort med en jäkligt skön stil, man skulle kunna säga att det är lite av en hyllning till gamla goda grindhouse filmer, det är mörkt och jäkligt brutalt men med en låg budget såklart. Vince Vaughn är helt lysande i huvudrollen och jag har nog aldrig sett honom bättre, han passar helt klart i såna här hårda filmer än komedier. Filmen är som sagt jäkligt skön och gjord med en stor glimt i ögat och jäkligt snyggt filmade action/fighting scener där man verkligen ser vad som händer och sker och det är riktigt brutalt som oftast, jag diggar och betyget hade varit högre om det varit mer realistiskt och med budget, men detta är helt klart sevärt och betyget blir en stark 3:a och 4:an är nära.
norenorama (Anmäl)   20:00 8/9
Ser fram emot att se denna igen, fan underbar.
Gordyal (Anmäl)   20:14 13/6
Inte mycket att glädjas åt här inte. Första nittio minuterna känns som en enda lång utdragen inledning, Vince Vaughn övertygar inte det minsta, slagsmålsscenerna är enormt sömniga och enahanda, alla karaktärer är överdrivna och platta, och trovärdigheten är allmänt låg. Den enda behållningen är en handfull riktigt brutala våldsscener - samt Udo - men filmen blir knappast sevärd för det. Mil ifrån Bone Tomahawk. (4+/15)
Solidus (Anmäl)   11:50 6/6
Vince Vaughn övertygar överraskande bra i sin seriösa roll. Jag är inte så förtjust i honom som komiker, men här fungerar han mycket bra. Filmen håller ett lågt tempo och bygger upp sina karaktärer innan fängelsevistelsen tar vid. Där kommer våldet in i filmen och jag var inte beredd på hur starkt det skulle vara. Regissören har tänkt helt rätt med sina actionscener, då de är minimala (dvs de håller inte på i all oändlighet) och filmas med en kamera som står fast. Det är inte ryckigt och det är inte klipp varannan sekund, utan jag som tittare ser vad som händer. Mycket tacksamt. Kort och gott: långsam film, men ej aldrig seg. Våldsam, men våldet tar inte över produktionen. En förbannat sevärd fängelsefilm!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Brawl in Cell Block 99