Breach

Originaltitel: Breach
Regissör:Billy Ray
Utgivningsår:2007

Om Breach:

Eric O'Neill är nykomling i FBI och finner sig snart inblandad i en maktkamp med sin chef, Robert Hanssen. Filmen är baserad på verkliga händelser.

Titel: Nothing But the Truth
Genre: Drama, Thriller, Mysterium
In the Valley of Elah
Titel: The Company Men
Originaltitel: The Company Men
Regissör: John Wells (II)
År: 2010
Regissör: Steven Soderbergh
År: 2013
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
Side Effects

Chris Cooper, Ryan Phillippe, Laura Linney, Dennis Haysbert, Aaron Abrams, Bruce Davison, Mary Jo Deschanel, Caroline Dhavernas, Jonathan Keltz, Kathleen Quinlan, Gary Cole, Catherine Burdon, Tom Barnett, Clare Stone, Jonathan Walker, Jonathan Watton

Adam Mazer, William Rotko, Billy Ray

Drama, Kriminalare, Thriller, Biografi

Hanssen, The 11th Hour

Recension Breach

- paycheck sätter betyg 4 och skriver:
Fyra år efter den utmärkta Shattered Glass återvänder Billy Ray till regissörsstolen med Breach. Filmen handlar om den unga FBI-agenten Eric O'Neill som blir sekreterare åt Robert Hanssen, en agent som sålde hemligheter till Sovjetunionen. O'Neill ska rapportera vidare till Kate Burroughs om hur det går och försöka avslöja Hanssen. Robert Hanssen sålde länge hemligheter till Sovjet, men blev efter...

Recension av Breach - Läs hela!

Diskussioner om Breach  (0 diskussioner)
Kommentarer om Breach (170 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   23:36 12/3
Bra!
Stygga-Vargen (Anmäl)   18:27 24/2
Skit!
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
ok
RustyFilm (Anmäl)   7/12 2016
Redan i filmens första minut får vi reda på hur denna spiondramathriller ska sluta. Eftersom det är en verklighets-baserad historia så var väl slutet ändå känt för många, dock inte för mig. Tror inte ovan nämnda kunskap påverkar nöjet med filmen, för spänningen och mystiken ligger i skildringen av karaktären Robert Hansson (spionen det handlar om). Denna kufiska, arrogante, religiösa och fåfänga karaktär spelas extremt bra av Chris Cooper. Historien är lågmält och ödesmättat berättad (nästan helt befriat från pang pang). Bra.
simpa (Anmäl)   5/1 2016
Lite långsam men ändå intriguing.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Breach