Breakfast Club

Originaltitel: The Breakfast Club
Regissör:John Hughes
Utgivningsår:1985

Om Breakfast Club:

Det är helg och fem olydiga och sinsemellan mycket olika elever får som straff skriva en uppsats under en hel dag i ett och samma rum.
Se filmen på Headweb

Originaltitel: St. Elmo's Fire
Regissör: Joel Schumacher
År: 1985
St. Elmo's Fire

Emilio Estevez, Anthony Michael Hall, Paul Gleason, John Kapelos, Judd Nelson, Molly Ringwald, Ally Sheedy, Ron Dean

John Hughes

Drama, Komedi

Recension Breakfast Club

- connya sätter betyg 4 och skriver:
Jag började egentligen enbart älska college-filmer av ett enda skäl när jag var mindre; och det var för rummen i korridorerna. Jag tyckte det verkade så otroligt coolt att dela rum med någon helt okänd, ha korridorsfest och leva hela sitt liv inom de väggarna. De flesta filmer i den genren brottades sedan med stereotypa karaktärer och samma intriger men det spelade inte så stor roll så länge min dröm...

Recension av Breakfast Club - Läs hela!

Med i listor: 80-tal Top 50, Filmtipsets Topp 250, Heta filmer, Komedi Top 50, Norrköping Filmfestival Flimmer 1999, Shahins high school/college-filmer
Diskussioner om Breakfast Club  (0 diskussioner)
Kommentarer om Breakfast Club (513 st)
Biberkolben (Anmäl)   08:11 17/9
GRYMT soundtrack, dessutom!
Biberkolben (Anmäl)   08:10 17/9
Efter cirka tio års väntan har jag nu då äntligen fått se den här 80-talspärlan. Jag blev mer än nöjd.
larsen1976 (Anmäl)   20:22 16/9
Helt underbar film. Såg den först nu då jag konstigt nog hade missat den på 80-talet. Igenkänningsfaktorn är stor precis som någon annan skrev här. Alla spelar grymt bra.
päronanton (Anmäl)   19:13 30/4
Älskar verkligen denna filmen! Riktigt bra! Och så är det åttiotal och de älskar jag!
gjoob (Anmäl)   16:57 25/2
Mycket nostalgi, men den håller än idag - varm, rolig, inspirerande och tidlös.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Breakfast Club