Breakfast with Scot

Originaltitel: Breakfast with Scot
Regissör:Laurie Lynd
Utgivningsår:2007

Om Breakfast with Scot:

Eric, en före detta hockeyspelare, och Sam, en advokat, har levt i ett förhållande i fyra år. Då Sams bror Billy får vårdnaden om sin 11-årige fosterson Scot, men inte kan ta hand om honom, blir Eric och Sam plötsligt Scots tillfälliga föräldrar. Och Scot visar sig vara en lite ovanlig pojke, som helst av allt sminkar sig, shoppar och lyssnar på musikaler...
Se filmen på Headweb

Regissör: Peter Werner
År: 2006
Genre: Drama, Komedi
Why I Wore Lipstick to My Mastectomy

Ben Shenkman, Colin Cunningham, Fiona Reid, Benz Antoine, Graham Greene (II), Noah Bernett, Cameron Ansell, Tom Cavanagh

Sean Reycraft

Drama

Kanada
Diskussioner om Breakfast with Scot  (0 diskussioner)
Kommentarer om Breakfast with Scot (11 st)
alvizz (Anmäl)   9/9 2012
Att skildra en bög som homofob känns relevant, dock känns det inte trovärdigt för just Eric's karaktär. Slutet är lite väl cheesy och stereotyperna blir ibland lite för kantiga. Storyn hade kanske gjort sig bättre som drama, jag gillar inte när det blir för mycket att göra sig lustig över.
Maggan04 (Anmäl)   18/7 2012
Söt film. Tycker 3,5 men det räcker inte till för att välta över till en 4:a, så för mig blir det bara en 3:a i betyg. I början har det en tendens att vara lite väl överdrivna roller. Och slutet är sockersött och förutsägbart. Hade gärna hellre sett den kring jul istället, med tanke på julstämningen i filmen.
need_sleep (Anmäl)   29/12 2011
En film som kändes seg i handlingen och alltför fastlåst i roller. Endast grabben som spelade Scot gjorde en bra insats.
lottes (Anmäl)   16/6 2011
Bögarna som tar hand om Scot är förvånansvärt homofoba, speciellt den ene. och filmen försöker krama alltför mycket ur den konflikten. Men när väl den biten är avklarad så blir filmen mer av ett drama och håller riktigt bra fram till slutet som är... tja.
snyltare (Anmäl)   28/4 2011
Sympatisk på många sätt, men goda avsikter räcker tyvärr inte. Det är svårt att handskas med stereotyper utan att köra i diket och här tycker jag faktiskt att hjulen går i gruset några gånger. Det griper inte tag riktigt heller.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Breakfast with Scot