Breaking Dawn - Part 2

Originaltitel: The Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 2
Regissör:Bill Condon
Utgivningsår:2012

Om Breaking Dawn - Part 2:

Efter Renesmees födelse tvingas Cullens söka hjälp hos andra vampyrklaner. De måste tillsammans skydda barnet från de falska anklagelserna som ställer dem framför Volturi.
Se filmen på iTunes

Regissör: Neil Jordan
År: 1994
Genre: Drama, Äventyr, Skräck, Fantasy
En vampyrs bekännelse

Kristen Stewart, Robert Pattinson, Taylor Lautner, Mackenzie Foy, Peter Facinelli, Elizabeth Reaser, Ashley Greene, Jackson Rathbone, Kellan Lutz, Nikki Reed, Billy Burke, Michael Sheen, Dakota Fanning, Maggie Grace, Casey LaBow, MyAnna Buring, Lee Pace

Melissa Rosenberg

Drama, Romantik, Fantasy

Recension Breaking Dawn - Part 2

- rikirock sätter betyg 2 och skriver:
Jag har aldrig gillat Twilight filmerna. De har förstört allt om vad vampyrer och varulvar står för. Det enda de lockar med i Twilight är killar utan tröja som är överpumpade så att småflickorna blir alldeles till sig och börjar tävla om vem som är bäst, Jacob eller Edward. Det är inte ens riktiga vampyrer, vampyrer glittrar för fan inte i solen och varulvar springer inte på fritiden runt utan tröja...

Recension av Breaking Dawn - Part 2 - Läs hela!

Med i listor: Razzies, Varulvar
Diskussioner om Breaking Dawn - Part 2  (0 diskussioner)
Kommentarer om Breaking Dawn - Part 2 (166 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
malin93 (Anmäl)   14/10 2016
Haha, alltså detta är ju inte så bra egentligen. I början av filmen känns det mest som en massa personer och händelser staplade på varandra. Och ledaren för de onda vampyrerna är otroligt cringe. Men eftersom jag har läst böckerna flera gånger och en gång varit ett stort fan av serien, kan jag inte låta bli att ryckas med i historien. Och slutet är rätt rörande faktiskt.
Sovande_mannen (Anmäl)   6/8 2016
Snygg fightscen
Fläskkäft (Anmäl)   11/3 2015
Då var hela sagan avslutad och det blev visst en himla invecklad, komplicerad historia innan det hela var över. Med facit i handen kan jag säga att de två sista delarna va svagare än de första tre. Den bästa i mitt tycke va del 1, gillade introduktionen och när superkrafterna avslöjades. Produktionen är väldigt matad med CGI-effekter vilket innebär mindre trovärdighet men inget som stör så mycket. Fotot imponerade inte här som det delvis gjorde i de tre första filmerna. Den coolaste karaktären i hela serien är ju helt klart farsan Charlie, trött, lugn snut, svårt för att visa känslor och med en skön humor. =)
Hedo (Anmäl)   10/2 2015
Den där Dallas-inspirerade slutstridstwisten var otroligt B...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Breaking Dawn - Part 2