Breaking Point

Originaltitel: Breaking Point
Regissör:Bo Arne Vibenius
Utgivningsår:1975

Om Breaking Point:

Denna märkliga thriller med porrinslag handlar om kontorsslaven Billing och utspelar sig i ett auktoritärt samhälle. I filmen får vi ta del i Billings erotiska och våldsamma fantasier. Från skaparna av "Thriller - En grym film".

Titel: Thriller – en grym film

Vuxenfilm, Thriller, Skräck

Breaking Point - En pornografisk thriller

Sverige
Med i listor: Vuxenfilm Top 50
Diskussioner om Breaking Point  (0 diskussioner)
Kommentarer om Breaking Point (35 st)
sparriskrigarn (Anmäl)   29/7 2018
Porren och snusket är filmens minsta problem (det är inget problem alls), men allt annat är förbluffande dåligt. Manus, handling, dialog, redigering, "humorn".. nej det är en osammanhängande smörja som motiveras väldigt svagt.
dudson (Anmäl)   14/7 2018
Efter en omtitt nu 8 år senare så är denna Svenska obskyra pärla till film nått satans extra! Hela filmen andas ågren och misär, Feminist horor och kontroll samhälle som styr stackars Billings liv. Dysterhet och mörker kväver verkligen allt positivt liv. Störd och osmaklig är den känslan man får. fast på ett upplyftande sätt. En film som riktigt bröt moralens & sedlighetens gränser. Måste verkligen släppas på ett fläskigt dvd släpp!!
stgurgel (Anmäl)   24/3 2017
Den är naturligtvis väldigt dålig. Men den är även förvirrad, märklig och dum i så pass hög grad att den gör sig förtjänt av ett helt ok betyg
Diclonius (Anmäl)   14/10 2016
Filmen finns att tanka ned på Myduckisdead för den som är intresserad (Vibenius kommer aldrig att låta släppa den på DVD så nej, jag skäms inte) i tre versioner. Den enda skillnaden dem emellan verkar vara varierande mängder porr. Det här är en skitdålig film förresten. Det är ingen "käftsmäll på Svensson-livet", det är ännu ett misslyckat försök av Vibenius att finansiera sina sankskjutna barnfilmsdrömmar. Det rör sig om exploitationfilmens platoniska ideal: lite våld, mycket porr, och eftersom Taxi Driver och De Galna Hundarna hade gjort triumtåg vid ungefär samma tid så har vi en nördig medelklass-loser i huvudrollen. Och Hipp-Hipp Engelskan ska vi inte ens tala om...
Gr3veN (Anmäl)   17/2 2016
Billing for president!