Fortress of War

Originaltitel: Brestskaya krepost
Regissör:Aleksander Kott
Utgivningsår:2010

Om Fortress of War:

Ett krigsdrama som utspelas under nazisternas invasion av Sovjetunionen i juni 1941, då ryska trupper höll fast vid en gränsfästning i nio dagar.

Titel: The Star
Originaltitel: Doch komandira
Regissör: Boris Gorosjko
År: 1981
Doch komandira
Titel: De kämpade för sitt land
Originaltitel: Oni srazhalis za rodinu
Regissör: Sergej Bondartjuk
År: 1975
Genre: Drama, Krig
De kämpade för sitt land

Andrej Merzlikin, Pavel Derevjanko, Veronika Nikonova, Aleksandr Korshunov, Anna Tsukanova, Anatoly Kot, Evgeniy Tsyganov, Aleksej Kopashov

Aleksej Balabanov, Vladimir Eremin, Ekaterina Tirdatova, Igor Ugolnikov, Konstantin Vorobiov

Drama, Action, Krig

Brest Fortress, Battle for Honor

Ryssland, Vitryssland
Diskussioner om Fortress of War  (0 diskussioner)
Kommentarer om Fortress of War (22 st)
Gordyal (Anmäl)   16:27 17/2
Å ena sidan en väldigt vacker och stark film, fast å andra sidan är den emellanåt mer än lovligt smetig. Hjältegoda ryssar slåss mot tyskar som känns lika själfulla som Saurons orcher. Dessutom förvånansvärt klent skådespel. (7+/15)
ergopliroforia (Anmäl)   9/2 2018
Antistalinismen drar ner betyget.
Dream (Anmäl)   24/4 2016
Börjar lite smått som en Rysk propagandafilm, Ryssarna dansar och allt är en ren folkfest! Men sedan tar det fart och då blir det en riktigt häftig krigsrökare! Har man ett hemmabiosystem och vrider upp volymen på högsta på "Nyår", så behövs garanterat inga egna smällare! :) (Till sist riktar jag mig till dem som klagar på att det är för blodigt och att Nazisterna är för onda = 1. Öppna historia boken. 2. Ta gärna kontakt med en krigsveteran, så att ni får en förklaring vad krig innebär.)
Harford (Anmäl)   15/4 2014
Ryssarna är bra på att göra krigsfilmer, betydligt bättre än amerikanerna många gånger. De har ofta också mycket bra barn i huvudrollerna, som här. Och de som här klagar på att nazisterna är för onda får nog ta fram historieboken och läsa på. Brestskaya krepost bygger på sanna händelser, och är förmodligen inte häften så otäck som verkligheten. Lite om Fästingen i Brest berättas det om i Brian Moynahans utmärkta bok "Leningrad".
Totenkopf (Anmäl)   2/3 2014
Generellt riktigt bra krigsfilm, även om det är lite 60-tals stuk på när soldater ramlar som käglor och springer helt öppet i kulregnet, sen är tyskarna onda från första början, men det får man väl ta eftersom det är en rysk rulle.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Fortress of War