Brev från Vietnam

Originaltitel: Message from Nam
Regissör:Paul Wendkos
Utgivningsår:1993

Om Brev från Vietnam:

Som ung student möter Paxton Andrews den stora kärleken i Peter på Universitetet i Berkeley. Lyckan blir dock kortvarig. Peter skickas till kriget i Vietnam och kommer aldrig tillbaka. För att bearbeta sorgen börjar Paxton arbeta som krigskorrespondent på en tidning i San Fransisco. Av en slump skickas hon till Saigon för att rapportera krigets fasor på nära håll. I en främmande och farlig värld lär hon sig återigen att tro på kärleken...

Jenny Robertson, Rue Mcclanahan, Esther Rolle, Nick Mancuso, Ed Flanders, Ted Marcoux, Hope Lange, Steven Eckholdt, Christopher Allport, Tracy Griffith, Vivian Wu, Billy Dee Williams

Suzanne Clauser

Drama

Danielle Steel's 'Message from Nam'

Med i listor: Danielle Steel
Diskussioner om Brev från Vietnam  (0 diskussioner)
Kommentarer om Brev från Vietnam (1 st)
Mara Jade (Anmäl)   2/8 2008
Det fanns bara en enda karaktär jag gillade i filmen och utan att avslöja för mycket så överlevde personen i fråga inte, vilket gjorde att stora delen av filmen var seg att se på då jag störde mig för mycket på resterande karaktärerna och på faktumet att handlingen stundtals var bara så irriterande.