Brewsters miljoner

Originaltitel: Brewster's Millions
Regissör:Walter Hill
Utgivningsår:1985

Om Brewsters miljoner:

Monty ska - med hjälp av sin bäste vän Spike - ro iland en förmögenhet som testamenterats till honom. Kravet som dock måste uppfyllas: gör av med 30 miljoner dollar på trettio dagar. Något som inte är så lätt som det låter.
Se filmen på iTunes

Originaltitel: Critical Condition
Regissör: Michael Apted
År: 1987
Kaos på akuten

Richard Pryor, John Candy, Lonette McKee, Pat Hingle, Jerry Orbach, Stephen Collins, Tovah Feldshuh, Hume Cronyn, Joe Grifasi, Peter Jason

Herschel Weingrod, Timothy Harris

Komedi

Diskussioner om Brewsters miljoner  (0 diskussioner)
Kommentarer om Brewsters miljoner (79 st)
Raimo_1985 (Anmäl)   19:55 19/3
Ett nöje att se Richard Pryor och John Candy i samma film - men med de två hade den kunnat vara lite roligare :) Nu är den mest småtrevlig.
Starkbröl (Anmäl)   3/8 2018
Småputtrig.
wasteoftime (Anmäl)   16/7 2018
Richard Pryor är fantastisk i den här filmen. Och den är tilltalande, man känner ju lite "hur skulle jag reagera? vad skulle jag göra?" - fast man vet att det aldrig kommer att hända. Det parallella baseballspåret tillför en rätt bra inramning. Jag har svårt att sätta fingret på vad det egentligen är jag gillar med filmen, men gillar den, det gör jag. Vissa grejer är roliga, men inte så mycket "haha"-kul som "ha, det där var kul". Det är också kul att se ett gäng mer eller mindre kända ansikten fladdra förbi i bakgrunden. Och så har ju filmen John Candy. Det är alltid en bonus.
Fläskkäft (Anmäl)   5/2 2015
Uppiggande film med två stora komiker från åttiotalet. Givetvis leker man lite med tanken på att ha så mycket pengar, personligen hade jag inte sagt ett ljud till någon alls. Förutom komiska ögonblick är filmen även en mycket intressant studie i hur människor förändras när stora summor är inblandade. Fy fan vad folk är inställsamma och falska, precis så hade det varit om detta hade hänt i verkligheten. Tyvärr lever varken Pryor eller Candy längre.
Krille80 (Anmäl)   15/11 2014
Mycket underhållande. Pryor lika galen som alltid. En klassiker som gjorts flera gånger, med olika skådespelare och olika uttryck. Bra skådespelarinsatser och ett bra tempo leder till många glada skratt genom filmens gång. En film med ren och skär underhållning och sensmoralen att pengar inte kan köpa allt. 3+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Brewsters miljoner