Brexit

Originaltitel: Brexit: The Uncivil War
Regissör:Toby Haynes
Utgivningsår:2019

Om Brexit:

Resultatet av folkomröstningen om Brexit sommaren 2016 orsakade en politisk jordbävning inom det brittiska etablissemanget och skakade om politiken runt om i världen. Detta provokativa drama tar oss med bakom kulisserna i en närstudie av personligheter och strategier, och de strider som rådde mellan kontrahenternas kampanjer för att stanna kvar eller lämna.

Benedict Cumberbatch, Rory Kinnear, John Heffernan, Gavin Spokes, Liz White, Kyle Soller, Simon Paisley Day, Paul Ryan, Lee Boardman, Nicholas Day, Richard Goulding, Oliver Maltman, Richard Durden, Aden Gillett, Lucy Russell, Kate O'Flynn, Rakie Ayola

James Graham

Drama, Biografi

Storbritannien
Diskussioner om Brexit  (0 diskussioner)
Kommentarer om Brexit (3 st)
goeran (Anmäl)   23:29 16/4
Vissa scener i Toby Haynes dramadokumentär Brexit: The Uncivil War är i och för sig underhållande men sammantaget är filmen en ytterst vinklad propagandafilm till förmån för remainersidan (och ett närmast löjeväckande försök till svartmålning av Brexit-kampanjens ledande företrädare). Betyg 2.
patrasket (Anmäl)   05:33 1/2
Propaganda så det stänker om det. Snacka om dåliga förlorare.
martingo89 (Anmäl)   20:10 12/1
Som film är den ganska underhållande, men man bör ha i åtanke att denna filmen är kraftigt vinklad. Remainer-propaganda.