Bride of Chucky

Originaltitel: Bride of Chucky
Regissör:Ronny Yu
Utgivningsår:1998

Om Bride of Chucky:

Ett okänt antal år efter händelserna i trean får en girig poliskonstapel för sig att sälja resterna av Chucky-dockan. Han anländer till mötesplatsen och får halsen avskuren. Det är Tiffany som bestämt sig för att sno tillbaka dockan och åter väcka upp Charles Lee Rays ande från de döda. Han är nämligen hennes förra pojkvän... Hon är också seriemördare och lever ett loser-liv tillsammans med en Marilyn Manson-lookalike och seriemördar-wannabe i en husvagn. Men hur som helst så återförenas hon med sin älskade och genom vissa omständigheter så reinkarneras hon också in en docka. Tillsammans ger dom sig på jakt efter Charles Lee Rays lik som har en speciell medaljong på sig. En medaljong som ska hjälpa dom att hitta nya fräscha kroppar. Deras vägar korsas med ett ungt par som inte får vara tillsammans och givetvis så blir det många kroppar längs med vägen i denna road-movie.

Titel: Seed of Chucky
Originaltitel: Seed of Chucky
Regissör: Don Mancini
År: 2004
Genre: Komedi, Skräck
Seed of Chucky
Titel: Den onda dockan
Originaltitel: Child's Play
Regissör: Tom Holland (I)
År: 1988
Regissör: John Lafia
År: 1990
Genre: Skräck
Den onda dockan 2

Brad Dourif (röst), Jennifer Tilly, Katherine Heigl, Nick Stabile, Alexis Arquette, John Ritter, Gordon Michael Woolvett

Don Mancini

Komedi, Thriller, Skräck

Den onda dockan 4, Child's Play 4

USA, Kanada
Diskussioner om Bride of Chucky  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bride of Chucky (204 st)
Trangor (Anmäl)   28/4 2018
En film som har allt: Dockor, splatter, humor, ungdomar som älskar varandra. Bara stundtals överdrivet skådespeleri som gör att filmen missar femman med en hårsmån.
Rai (Anmäl)   17/11 2017
Är ju underhållande på negativt sätt....
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
F-M-J (Anmäl)   11/10 2017
Jennifer Tilly är ju både het och ball och filmen har några små roliga gags här och där. -2
Stygga-Vargen (Anmäl)   16/10 2016
Bra, välgjord, spännande, otäck och stundvis även väldigt rolig.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bride of Chucky