Bröllopsduellen

Originaltitel: Bride Wars
Regissör:Gary Winick
Utgivningsår:2009

Om Bröllopsduellen:

Emma och Liv har varit bästa vänner hela livet och delat allt, även drömmen om det perfekta bröllopet. Men när det sker en dubbelbokning som gör att båda deras bröllop råkar hamna samma dag, samma tid, på samma lokal är det bara en sak som gäller - catfight!

Titel: You Again
Regissör: Donald Petrie
År: 2006
Genre: Komedi, Romantik, Fantasy
Just My Luck

Candice Bergen, Kate Hudson, Kristen Johnston, Victor Slezak, Anne Hathaway, John Pankow, Chris Pratt, Bryan Greenberg, Steve Howey, Daniel Raymont, Casey Wilson, June Diane Raphael, Michael Arden, Kelly Coffield Park, Bruce Altman, Hettienne Park

Greg DePaul, Casey Wilson, June Diane Raphael

Komedi, Romantik

Recension Bröllopsduellen

- Fredrik83 sätter betyg 2 och skriver:
Jag är ett stort fan av romantiska komedier och jag älskade ”Hur man blir av med en kille på 10 dagar” med Kate Hudson. Här blir jag inte lika imponerad på grund av dåligt manus och tunn story. Storyn framför allt känns väldigt tunn, hela filmen kretsar kring vännernas catfight och visst är det är kul, men det är också det enda som är bra.

Recension av Bröllopsduellen - Läs hela!

Diskussioner om Bröllopsduellen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bröllopsduellen (131 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
HerrNenne (Anmäl)   19/8 2016
Knappt sebar men klarar sig undan de värsta fällorna genom att undvika för mycket pinsamhetshumor och vara ganska lättsmält. Men det är inte speciellt intressant.
snyltare (Anmäl)   14/7 2016
Sänker till en tvåa - jag tyckte tydligen den var ok förut, men nu kändes det bara trött och schablonartat. Extjockisskämt - nej, life is too short.
Krille80 (Anmäl)   27/12 2014
Anne Hathaway har haft fina framgångar medan Kate Hudson på senare tid inte levererat något särskilt. Utifrån det så var det med blandade känslor jag valde att se denna film. Lyckligtvis så lyckades filmen glädja mig tack vare en Hathaway i fortsatt fin form och en överraskande bra Hudson. Det jag gillade var också att filmen inte endast är en romantisk komedi utan också visade sig ha mycket mer inslag av drama och dessutom fin sådan. Filmen börjar lite försiktig men blir bättre och bättre.
Vikinget (Anmäl)   6/9 2013
Gjorde misstaget att se denna på tv en kväll och det är tid jag aldrig får tillbaka. Fan vad DÅLIG och meningslös. Måste ha varit någon sjuåring som knåpade ihop manuset under roliga timmen eller nåt för det var riktigt låg nivå. Dock var ju Anne Hathaway och Kate Hudson med och det var ju trevligt det åtminstone.. Men näe, fan för den här.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bröllopsduellen
Se filmen