Bridget Jones's Baby

Originaltitel: Bridget Jones's Baby
Regissör:Sharon Maguire
Utgivningsår:2016

Om Bridget Jones's Baby:

Bridget Jones's Baby är en fortsättning på filmerna Bridget Jones dagbok och På Spaning med Bridget Jones. Nya äventyr väntar Bridget när hon nu går in i fyrtioårsåldern.

Titel: Bridget Jones dagbok
Regissör: Bill Condon
År: 2017
Genre: Familjefilm, Romantik, Fantasy
Skönheten och odjuret

Renée Zellweger, Colin Firth, Patrick Dempsey, Sarah Solemani, Sally Phillips, James Callis, Neil Pearson, Shirley Henderson, Emma Thompson, Jim Broadbent, Gemma Jones, Celia Imrie, Jessica Hynes, Kate O'Flynn, Joanna Scanlan, James Faulkner, Enzo Cilenti

Helen Fielding, Dan Mazer, Emma Thompson

Komedi, Romantik

Bridget Jones 3, Bridget Jones's Child

Frankrike, Irland, Storbritannien, USA

Recension Bridget Jones's Baby

- Stygga-Vargen sätter betyg 5 och skriver:
Nu har författaren Helen Fielding publicerat tre böcker om karaktären Bridget Jones och det har nu även gjorts tre filmer om Bridget Jones. Dock är denna tredje film inte baserad på den tredje boken - men jag hoppas ändå att även den tredje boken blir film en vacker dag. Det har nu gått ungefär tio år sedan handlingen i tredje filmen avslutades. Bridget Jones (Renée Zellweger) och Mark Darcy (Colin...

Recension av Bridget Jones's Baby - Läs hela!

Filmnummer: 120382
Diskussioner om Bridget Jones's Baby  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bridget Jones's Baby (42 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   02:42 6/1
Bättre än andra filmen åtminstone. Den här gången har de ändå lagt lite tanke på manuset och lyckats få ur sig en hyfsad story för en sådan är film. Man tar också vara på förvecklingarna på ett helt okej sätt. Mer än småroligt blir det dock aldrig, och mycket faller ganska platt, men en ganska stark tvåa orkar det upp till denna gång
mammene (Anmäl)   00:05 3/1
Är ju förtjust i Bridget, även om hon kan bli för mycket ibland. Här höll det sig inom rimliga gränser, det var tom riktigt roande. Så är det väl klart att när Colin Firth är med så höjer det rätt rejält.
Rai (Anmäl)   5/8 2018
Orkade bara se en stund på filmen innan jag tröttande och stängde av!!!
Krille80 (Anmäl)   25/12 2017
Jag är svag för romantiska komedier och då jag dessutom sett de två tidigare filmerna om Bridget Jones så var det bara en tidsfråga innan jag skulle hamna framför även denna. Jag gillade verkligen inte den första filmen medan nummer 2 var helt OK och denna gången tyckte jag detta var både kul och sevärt. Kanske har det med att jag nu är äldre så jag borde kanske se om den första filmen igen. Jag insåg här också att så länge Renée Zellweger håller sig till denna genren så är hon rätt underbar. 3+
Challenin (Anmäl)   29/9 2017
Verkligen inte min typ av filmgenre men jag tyckte faktiskt den var riktigt kul. Och lite söt. Bättre än den första till och med!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bridget Jones's Baby