Bright

Originaltitel: Bright
Regissör:David Ayer
Utgivningsår:2017

Om Bright:

I en alternativ nutid har orcher, alver, människor och feer samexisterat sedan tidernas begynnelse. Historien följer två poliser med väldigt olika bakgrund, en är människa och en är orch. Under ett rutinuppdrag en kväll upptäcker de ett mörker som har kraften att förändra hela planetens framtid.

Titel: R.I.P.D.
Regissör: Shawn Crahan
År: 2016
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy
Officer Downe

Will Smith, Joel Edgerton, Lucy Fry, Noomi Rapace, Edgar Ramírez, Happy Anderson, Enrique Murciano, Brad William Henke, Margaret Cho, Ike Barinholtz, Matt Gerald, Andrea Navedo, Jay Hernandez, Veronica Ngo, Alex Meraz, Dawn Olivieri, Chris Browning

Max Landis

Action, Kriminalare, Thriller, Science Fiction, Fantasy

Recension Bright

- auuus sätter betyg 3 och skriver:
Bright är en film som i slutänden förtjänar mer cred för försöket än för det faktiska resultatet. Den är ett intressant försök till världsbygge, men som gör att man önskar att man fått veta lite mer om sakerna som tas upp. Det gör att det känns mer som ett kontextlöst fönster in i en annan värld än som en faktisk presentation av den. Filmen utspelar sig i en modern, nutida värld där det finns alver,...

Recension av Bright - Läs hela!

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Bright  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bright (38 st)
ulpe01 (Anmäl)   21:30 18/1
Kul idé, men ojämn rulle. Somliga skämt funkar bra, medans annat faller platt. Svårbedömt av någon anledning. Gillar det mer än jag ogillar det i alla fall.
santiago (Anmäl)   23:14 14/1
Jag gillar idén men genomförandet var inget vidare. Will Smith verkade totalt ointresserad för det mesta.
Robkiller (Anmäl)   21:06 14/1
Polisaction som förutom karaktärerna inte har så mycket nytt. Men ändå så fungerar det här rätt så bra. Handlingen är väl minst sagt bristande dock.
setterwall (Anmäl)   09:33 14/1
Känns som alla inblandade arbetat på i slentrianmässig rutin. Synd. För det är en story med hög potential.
Tenchi (Anmäl)   21:53 12/1
Konceptet och idén är fantastiskt, kunde blivit riktigt bra. Tyvärr drar regi, dialoger och skådisarnas insatser ner helheten. Det är en del ologiska saker och actionscenerna är rent av tråkiga.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bright