Bright

Originaltitel: Bright
Regissör:David Ayer
Utgivningsår:2017

Om Bright:

I en alternativ nutid har orcher, alver, människor och feer samexisterat sedan tidernas begynnelse. Historien följer två poliser med väldigt olika bakgrund, en är människa och en är orch. Under ett rutinuppdrag en kväll upptäcker de ett mörker som har kraften att förändra hela planetens framtid.

Titel: R.I.P.D.
Regissör: Shawn Crahan
År: 2016
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy
Officer Downe

Will Smith, Joel Edgerton, Noomi Rapace, Edgar Ramírez, Lucy Fry, Veronica Ngo, Alex Meraz, Happy Anderson, Ike Barinholtz, Dawn Olivieri, Matt Gerald, Margaret Cho, Brad William Henke, Jay Hernandez, Enrique Murciano, Andrea Navedo, Chris Browning

Max Landis

Action, Kriminalare, Thriller, Science Fiction, Fantasy

Recension Bright

- auuus sätter betyg 3 och skriver:
Bright är en film som i slutänden förtjänar mer cred för försöket än för det faktiska resultatet. Den är ett intressant försök till världsbygge, men som gör att man önskar att man fått veta lite mer om sakerna som tas upp. Det gör att det känns mer som ett kontextlöst fönster in i en annan värld än som en faktisk presentation av den. Filmen utspelar sig i en modern, nutida värld där det finns alver,...

Recension av Bright - Läs hela!

Diskussioner om Bright  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bright (55 st)
Krille80 (Anmäl)   22:56 12/3
Jag uppskattar och fascineras av det världsbygge denna film bjuder in mig i. Inledningsvis får det mig att känna att jag tittar på något originellt och fräscht. Ju mer filmen fortskrider så förloras detta lite i taget men jag är med hela vägen även om jag nu efteråt känner att jag kan lämna denna filmen bakom mig. Beröm till Netflix dock som vågar satsa pengar på film som detta.
Gordyal (Anmäl)   21:23 27/2
Inledningsvis är filmen inte särskilt bra, men efter ett tag blir den ganska dålig. Mot slutet börjar den närma sig kass. (4+/15)
Mysharry (Anmäl)   31/12 2018
En bra pilot till en tvserie, känns det som.
skitbad (Anmäl)   5/12 2018
Egentligen tycker jag ju draget med att inte utförligt förklara något om en värld där vi slängs in i som har en del lovande implikationer och konflikter hade kunnat vara ett intressant koncept... men när själva filmen är fullkomligt intetsägande i övrigt och denna värld i bakgrunden som inte förklaras är det enda jag blir intresserad av så blir ju resultatet ett rätt uppgivet "happ, där vart man blåst på konfekten"...dessutom är dialogen stundtals smärtsamt risigt...
Christofer (Anmäl)   18/11 2018
Jaha, det här var ju fruktansvärt uselt. Lät ju hyfsat på pappret, men när skådespeleriet och regin suger och Will Smith gör sin sämsta roll på många år och öser på med så löjligt många barnsliga one-liners att man nästan kräks så var åtminstone jag tacksam när det hela var över.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bright