Bright

Originaltitel: Bright
Regissör:David Ayer
Utgivningsår:2017

Om Bright:

I en alternativ nutid har orcher, alver, människor och feer samexisterat sedan tidernas begynnelse. Historien följer två poliser med väldigt olika bakgrund, en är människa och en är orch. Under ett rutinuppdrag en kväll upptäcker de ett mörker som har kraften att förändra hela planetens framtid.

Titel: R.I.P.D.
Regissör: Pitof
År: 2001
Genre: Action, Kriminalare, Thriller, Science Fiction, Fantasy, Mysterium
Vidocq

Will Smith, Joel Edgerton, Noomi Rapace, Edgar Ramírez, Lucy Fry, Veronica Ngo, Alex Meraz, Happy Anderson, Ike Barinholtz, Dawn Olivieri, Matt Gerald, Margaret Cho, Brad William Henke, Jay Hernandez, Enrique Murciano, Andrea Navedo, Chris Browning

Max Landis

Action, Kriminalare, Thriller, Science Fiction, Fantasy

Recension Bright

- auuus sätter betyg 3 och skriver:
Bright är en film som i slutänden förtjänar mer cred för försöket än för det faktiska resultatet. Den är ett intressant försök till världsbygge, men som gör att man önskar att man fått veta lite mer om sakerna som tas upp. Det gör att det känns mer som ett kontextlöst fönster in i en annan värld än som en faktisk presentation av den. Filmen utspelar sig i en modern, nutida värld där det finns alver,...

Recension av Bright - Läs hela!

Diskussioner om Bright  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bright (48 st)
Bomkia (Anmäl)   17:54 14/4
Jag uppskattar avsaknaden av exposition. Du släpps ner i en värld och allt bara är som det är. Du får inte reda på vad "The Dark Lord" håller på med eller hur fan allt blev såhär. Vi bara följer Will Smith och hans Orc-kollega på ett väldigt konstigt skift. 3a.
Supernaut (Anmäl)   20:50 23/3
Riktigt jävla dålig.
setterwall (Anmäl)   11:01 11/3
Allt den hör filmen försöker säga om sin samtid har andra filmer förmedlat snyggare och bättre. Väldigt trött film. Väldigt trött delivery från Will Smith.
Jamesa (Anmäl)   20:10 26/2
Bra historia som slarvas bort lite grann. Orcherna gör det hela sevärt.
GrandMaster_E (Anmäl)   23:24 25/2
Rörigt men coolt.