Brightburn

Originaltitel: Brightburn
Regissör:David Yarovesky
Utgivningsår:2019

Om Brightburn:

Vad händer om ett barn från en annan värld kraschlandar på jorden, men istället för att vara en godhjärtad superhjälte visar sig vara något mer ondskefullt?

Elizabeth Banks, David Denman, Jackson A Dunn, Abraham Clinkscales, Christian Finlayson, Jennifer Holland, Emmie Hunter, Matt Jones (II), Meredith Hagner, Becky Wahlstrom, Terence Rosemore, Gregory Alan Williams, Elizabeth Becka, Annie Humphrey

Brian Gunn, Mark Gunn

Drama, Thriller, Skräck, Science Fiction

Diskussioner om Brightburn  (0 diskussioner)
Kommentarer om Brightburn (6 st)
stoked87 (Anmäl)   21:16 15/7
Hoppas att de bygger upp universum med fler dc karaktärer även om det är what if story med att de lånar krafter från dc hjältarna.
snubbel (Anmäl)   22:44 26/6
De bestämde sig alltså för att det här var det bästa slutet... Vad fint...
Abigor (Anmäl)   22:19 18/6
Rätt tunn handling och även lite kort.
TheHorrorfan (Anmäl)   23:17 17/6
Bättre än vad jag förväntade mig. Ganska bra för att vara så överdriven. 3,5.
karlmats (Anmäl)   22:56 28/5
Vet inte riktigt vad jag hade för förväntningar på denna, nog går det att göra en bra film på detta tema men jag känner inte att jag fick den här. Karaktärsuppbyggnaden är lite för undermålig och när helvetet väl brakar löst skadar det både trovärdigheten och inlevelsen. Det blir lite för mycket säsong 8 av GoT istället för säsong 1-6 om man säger så. Samtidigt var det också mer renodlad skräck än jag hade trott, vissa scener är ganska explicita men jag får lite känslan att de inblandade var mer intresserade av det visuella än den bakomliggande psykologin, men det är väl kanske inte ovanligt för genren heller. Det blir en stabil 2a.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Brightburn