Brigsby Bear

Originaltitel: Brigsby Bear
Regissör:Dave McCary
Utgivningsår:2017

Om Brigsby Bear:

Brigsby Bear Adventures är ett barnprogram med låg budget som produceras för en enmanspublik i form av James. När serien avslutas abrupt inser James att allt i hans liv har varit en lögn och måste nu lära sig att hantera en ny verklighet han inte vet någonting om.

Titel: Be Kind Rewind
Regissör: Hugh Wilson
År: 1999
Genre: Komedi, Romantik
Rätt upp i 90-talet

Kyle Mooney, Jorge Lendeborg Jr, Matt Walsh, Michaela Watkins, Claire Danes, Ryan Simpkins, Greg Kinnear, Mark Hamill, Alexa Demie, Beck Bennett, Chance Crimin, Jane Adams (II), Kate Lyn Sheil, Andy Samberg, Tim Heidecker, Ellery Davidson

Kevin Costello, Kyle Mooney

Drama, Komedi

Diskussioner om Brigsby Bear  (0 diskussioner)
Kommentarer om Brigsby Bear (8 st)
Robkiller (Anmäl)   9/3 2018
Egentligen inget speciellt, men såpass annorlunda att den håller intresset uppe ändå, och visst försöker den förmedla någon form av budskap...
KyLLo (Anmäl)   27/2 2018
Väldigt nördig, tråkig och fånig.
Sture Stenhög (Anmäl)   23/1 2018
Sannerligen en härlig rulle. Man har verkligen lyckats hitta helt rätt balans i allt man tar sig för. I grunden är det ett nattsvart ämne, men det är samtidigt en väldigt snäll film, och trots att det är lättsamt och roligt, så tappar man aldrig bort allvaret i huvudpersonens situation, och man låter honom aldrig bli ett föremål för åtlöje. Kyle Mooney är dessutom helt perfekt i huvudrollen, och jag bryr mig verkligen om hur det ska gå för honom. Bäst tror jag att filmen blir om man vet så lite som möjligt om den sedan tidigare, och jag är glad att jag inte visste någonting alls om handlingen när jag såg den. Därför vill jag inte heller gå in på detaljer, men allt med själva Brigsby-grejen är härligt, och allting landar helt rätt till slut. Antagligen är det en film sm kommer hitta sin publik med tiden, för än så länge har den inte fått den uppmärksamhet den förtjänar
KalleB (Anmäl)   13/12 2017
Helt underbar!
karlmats (Anmäl)   20/11 2017
Vilken käftsmäll, trailern var lagom bra och med tanke på hur många halvkassa quirky indiekomedier som kommit ut de senaste 15 åren med Napoleon Dynamite i spetsen var förväntningarna svala på förhand. Men det här är ju inget annat än ett rent mästerverk. Man skrattar och gråter, man behandlar sin hjälte med värme och omtanke där det lätt hade kunnat bli lyteskomik. Brigsby Bear-serien är magnifik i sin enkelhet. Casten är strålande, Mooney får det här att funka men är omgiven av bara bra karaktärer och skådisar. Mark Hamill är underbar. Nördigt så det förslår, men kreativiteten finner inga gränser, det är som om Gondry gjort en film hänger ihop alla sätt. Från början till sista scenen sitter jag klistrad med ett dumt leende. Jag velar och velar men väljer att spara 5an till en omtitt, men bara det att den är uppe för diskussion med mig själv gör det här till årets bästa film så här långt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Brigsby Bear