Bringing Down the House

Originaltitel: Bringing Down the House
Regissör:Adam Shankman
Utgivningsår:2003

Om Bringing Down the House:

En ensam man träffar en kvinna på Internet, som råkar sitta i fängelse. När hon väl dyker upp på hans veranda blir det lite av en chock och resulterar i en hel del komiska förvecklingar.

Titel: Juwanna Mann
Regissör: Stephen Herek
År: 2005
Genre: Komedi, Action
Man of the House

Steve Martin, Queen Latifah, Eugene Levy, Joan Plowright, Jean Smart, Kimberly J Brown, Angus T Jones, Missi Pyle, Michael Rosenbaum, Betty White, Steve Harris, Jim Haynie, Aengus James

Jason Filardi

Komedi

Recension Bringing Down the House

- Loomis sätter betyg 1 och skriver:
Regissören Adam M. Shankman är ett ganska välkänt namn i Hollywood, åtminstone bland dom egna. Han har jobbat som koreograf på en hel bunt av amerikanska storfilmer men som regissör är han ganska färsk. Bara två filmer innan denna och det var den romantiska komedin ”Bröllopsfixaren” med Jennifer Lopez och ”A walk to remember”. Nu ger han sig på kulturkrockar då vite Steve Martin möter sin totala motsats...

Recension av Bringing Down the House - Läs hela!

Diskussioner om Bringing Down the House  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bringing Down the House (86 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   28/10 2017
Sarakin76 (Anmäl)   19/8 2016
Hur e dwt m¨øjligt? ++3.
HerrNenne (Anmäl)   7/12 2014
Steve Martin är ju trevlig att se på men filmen i stort är verkligen ingen höjdare. Det roliga ska tydligen vara att alla är rasister?
Krille80 (Anmäl)   29/10 2014
Smårolig komedi som trots det inte lyfter sig från komedi-massan. Steve Martin känns malplacerad och Queen Latifah kommer inte med sin ghettostil rätt i denna film. Smårolig ibland, annars mest bara trist. 2+
LTT86 (Anmäl)   31/8 2014
Queen Latifah var okej, men annars så var det så himla mycket som inte var rolig.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bringing Down the House