Brisby och NIMHs hemlighet

Originaltitel: The Secret of NIMH
Regissör:Don Bluth
Utgivningsår:1982

Om Brisby och NIMHs hemlighet:

För att rädda sin sjuke son måste åkersorken Brisby söka hjälp från en grupp superintelligenta råttor, till vilka hon visar sig ha flera band än hon först trodde...

Titel: Den långa flykten
Regissör: Wolfgang Petersen
År: 1984
Genre: Drama, Äventyr, Fantasy
Den oändliga historien

Dom DeLuise (röst), Shannen Doherty (röst), Elizabeth Hartman (röst), Derek Jacobi (röst), Arthur Malet (röst), Hermione Baddeley (röst), Wil Wheaton (röst), Jodi Hicks (röst), Ian Fried (röst), John Carradine (röst)

Robert C O'Brien, Don Bluth, John Pomeroy, Gary Goldman (I), Will Finn

Drama, Animerad, Familjefilm, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Recension Brisby och NIMHs hemlighet

- m86 sätter betyg 5 och skriver:
Några år hos Disney, två kortfilmer, en antal långfilmer och ett eget datorspel som nu gjort comeback i 3D-version! Så långt har den kände tecknaren och regissören Don Bluth hittills kommit i sin karriär. Trots detta och alla dom kända tecknade "klassikerna" som han gjorde under 80- och 90-talet så är det tyvärr inte så många som känner till honom. Don Bluth jobbade hos Disney som tecknare ett...

Recension av Brisby och NIMHs hemlighet - Läs hela!

Diskussioner om Brisby och NIMHs hemlighet  (0 diskussioner)
Kommentarer om Brisby och NIMHs hemlighet (141 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
RadioSaga (Anmäl)   24/11 2016
För min del, förblir denna något av det bästa jag vet inom filmvärlden!
Sarakin76 (Anmäl)   17/12 2015
Helt ok tegnefilm men ikke i nærheten av noe mesterverk. Ble aldrig spesielt spennende.
peu-depeu (Anmäl)   16/9 2015
Lite konstig och ointressant i början, men blir bättre mot slutet. Musiken är passande och animeringen är väldigt fin. Hade jag fått ändra om lite i inledningen så hade det här kunnat bli en riktigt bra film.
AlbinWesley (Anmäl)   13/4 2015
Mycket imponerad av berättelsens enkelhet - jag var inställd på stort äventyr, men så lämnade de inte ens gården typ. Med detta i beaktande är det än mer fascinerande hur mycket magi och fantastik som ryms, trots en smått realistisk prägel. Väldigt fint tecknad, ja, väldigt fin över huvud taget förstås. Ibland var den rent av spännande.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Brisby och NIMHs hemlighet