Britt-Marie var här

Originaltitel: Britt-Marie var här
Regissör:Tuva Novotny
Utgivningsår:2019

Om Britt-Marie var här:

När Britt-Marie, 63, lämnar sin man efter 40 års äktenskap, tvingas hon göra upp med sig själv, bryta upp från gamla invanda mönster, och möta omvärlden. Britt-Marie hamnar i det avfolkade Borg, där livet för de flesta andra också tycks vara förbi. Men i Borg finns också drömmar, som väcker Britt-Maries väl undangömda framtidstro. Kanske finns det en andra chans i livet, kanske är det aldrig för sent att börja leva.

Pernilla August, Peter Haber, Anders Mossling, Malin Levanon, Stella Oyoko Bengtsson, Lancelot Ncube, Olle Sarri, Vera Vitali, Mahmut Suvakci, Elliot Alabi Andersson, Wilhelm Siverbo, Kevin Wesseh, Dion Llapashtica, Abdouile Sise, Princess Wesseh

Tuva Novotny, Øystein Karlsen, Anders Frithiof August

Drama, Komedi

Britt-Marie Was Here

Sverige
Diskussioner om Britt-Marie var här  (0 diskussioner)
Kommentarer om Britt-Marie var här (11 st)
Robodan (Anmäl)   21:51 16/8
När all svärtan och djupet från boken skalats bort blir det otroligt tunnt
Krille80 (Anmäl)   06:58 11/8
2015 blev Fredrik Backmans bok "En man som heter Ove" en film med samma namn och en väldigt bra film som hyllades både i Sverige och utomlands. Här är nästa Backman bok att bli film. Resultatet denna gång blir mycket sämre. Då jag inte har läst boken så vet jag inte om jag skall skylla på Backman eller Tuva Novotny(Regi, manus). Vad jag vet är att jag förstår filmens budskap men här finns så mycket som är ologiskt och irrationellt i handling och karaktärer att jag bara blir irriterad. 1+
Lello (Anmäl)   22:43 9/8
Skönjar ett budskap ett viktigt dessutom men som tyvärr slarvas bort från första minuten. Svensk film när den är som sämst....
callusis (Anmäl)   16:22 7/7
Stabil etta!
asasae (Anmäl)   12:37 7/7
Stark tvåa. En typisk svensk sentimental film. Hade sina poänger. Men på det hela stora, alldeles för långsamt berättad. Det måste gå kvickare och inte så förutsägbart.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Britt-Marie var här