Betyg idag: 1 311 Besökare idag: 4 174

Originaltitel: The Bridges of Madison County
Regissör:Clint Eastwood
Utgivningsår:1995

Om Broarna i Madison County:

Den frustrerade hemmafrun Francesca möter den bohemiska National Geographic-fotografen Richard Kincaid, som en dag stannar till vid bondgården där Francesca bor för att fråga om vägen till en av de överbyggda broarna i området. Francescas man och barn är bortresta på en boskapsmarknad och mötet mellan henne och Richard utvecklas till en passionerad kärlekshistoria som varar i fyra dagar.

Titel: Mannen som kunde tala med hästar
Originaltitel: The Horse Whisperer
Regissör: Robert Redford
År: 1998
Film nr.: 1964
Mannen som kunde tala med hästar
Titel: En alldeles särskild dag
Originaltitel: Message In A Bottle
Regissör: Luis Mandoki
År: 1999
Kärleksbrev

Meryl Streep, Clint Eastwood, Annie Corley, Victor Slezak, Jim Haynie, Phyllis Lyons, Debra Monk, Sarah Kathryn Schmitt, Christopher Kroon, Michelle Benes, Richard Lage

Richard LaGravenese

Drama, Romantik

Diskussioner om Broarna i Madison County  (0 diskussioner)
Kommentarer om Broarna i Madison County (256 st)
mammene (Anmäl)   10:04 16/6
Vid en omtitt och efter att ha läst boken så håller inte femman riktigt. Som i de flesta fall så är det svårt att överträffa boken och i den är magin svår att slå, men den finns onekligen i filmen också. Det är mycket de två huvudskådespelarnas förtjänst och då måste jag främst lyfta fram Meryl Streep som här är helt "outstanding", hennes gester och minspel, det går inte att slå, det är nog det bästa jag sett på film, men även Clintan som med sin lugna charm intar en totalt. Sedan är det ju en historia som berättas med nyanser och filosofiska samtal, helt i min stil, där man ger sig tid att gå in i människors psyke och vad som följer efteråt.Det bästa här är att det finns inget rätt eller fel. Varför inte femman höll kan jag inte riktigt säga, kanske för att jag nu visste svaret, men fyran är i det starkaste laget.
Rai (Anmäl)   13:21 24/2
Överskattad enligt min mening!
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
ouimadame (Anmäl)   25/7 2017
Jättefin såklart! Men liiite för cheezy för min smak
Pingstpastorn (Anmäl)   24/5 2017
Visst har Clint Eastwood medverkat i en och annan dålig film genom åren men denna måste nog ändå ta priset!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Broarna i Madison County