Broder Daniel Forever

Originaltitel: Broder Daniel Forever
Regissör:Kristian Bengtsson, Fredrik Wenzel, Henrik Hellström
Utgivningsår:2009

Om Broder Daniel Forever:

Få rockband har ens varit i närheten av den ställning Broder Daniel haft i Sverige. Vare sig de möttes av kärlek eller förakt fortsatte de att brinna med en glöd som slutligen inte ens den mest hårdnackade kritiker kunde bortse från. Men trots framgångarna fick de ständigt kämpa för att få vara sig själva, för att få vara annorlunda. Filmen följer bandets medlemmar när de återförenas och repeterar under två känsloladdade månader sommaren 2008. Två månader som kulminerar med avskedsspelningen på Way Out West-festivalen i Göteborg inför tiotusentals gråtande fans.

Titel: Edgeplay

Kortfilm, Dokumentär

Sverige

Recension Broder Daniel Forever

- frienatic sätter betyg 4 och skriver:
Broder Daniel är för mig, som för många andra, glädje och ångest på samma gång. De hade en prominent plats i soundtracket till min uppväxt med sina anthems om hur glada människor aldrig fantiserar, hårdnade hjärtan och Luke Skywalker. Jag oroade mig lite för att filmen ska göra lyteskomik av gråtande pandaflickor med stjärnor under ögonen och spela upp sångaren Henrik Berggrens tragiska drag. Men det...

Recension av Broder Daniel Forever - Läs hela!

Med i listor: Norrköping Filmfestival Flimmer 2009
Diskussioner om Broder Daniel Forever  (0 diskussioner)
Kommentarer om Broder Daniel Forever (88 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   29/10 2017
TheJorre (Anmäl)   5/7 2015
Gillar BD, men nja. Denna film enkapsulerar defintivt inte deras storhet vad mig anbelangar. Godkänt men inte mer.
Valarn (Anmäl)   3/2 2015
ses11 (Anmäl)   5/7 2013
Henrik Berggren talar i nattmössan och gör på tok för långa konstpauser. I en timme. Visar perfekt innebörden av begreppet "poser".
JimCarrey (Anmäl)   7/5 2013
Så jävla skön