Betyg idag: 1 811 Besökare idag: 6 478

Originaltitel: The Brothers Grimm
Regissör:Terry Gilliam
Utgivningsår:2005

Om Bröderna Grimm:

Bluffmakarna Jake och Will Grimm är två bröder som reser runt och samlar in sagor, samt "beskyddar" byar mot magiska varelser och utför exorcism. Men så en dag stöter de på ett verkligt hot - en äkta besvärjerska med hemska krafter. Baserad på de tyska sagoberättarna Jacob och Wilhelm Grimm.
Se filmen på CDON

Regissör: Rupert Sanders
År: 2012
Genre: Drama, Äventyr, Fantasy
Snow White and the Huntsman

Matt Damon, Heath Ledger, Jonathan Pryce, Lena Headey, Peter Stormare, Monica Bellucci, Mackenzie Crook, Laura Greenwood, Anna Rust, Roger Ashton-Griffiths

Ehren Kruger

Komedi, Action, Thriller, Äventyr, Fantasy

Tjeckien, USA, Storbritannien

Recension Bröderna Grimm

- Laszlo Kovacs sätter betyg 4 och skriver:
Först och främst hoppas jag att många barn går och ser den här filmen. Det skulle i så fall kunna göra både Peter Stormare och Monica Bellucci till legender ända fram till nästa sekelskifte. Peter Stormare i egenskap av clown: Cavaldi, hans italienska polismästare är en dråplig ondskefull idiot som hela tiden jagar filmens båda hjältar. Han får de båda pizzabagarna i Lady & Lufsen att framstå som vettiga...

Recension av Bröderna Grimm - Läs hela!

Diskussioner om Bröderna Grimm  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bröderna Grimm (569 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   16:35 18/10
Tatty (Anmäl)   21:07 28/4
Väldigt bra och intressant film. Spännande och till och med rolig. Älskar att Heath Ledger och Matt Damon spelar med varann och de är så bra i filmen!!
Murvel48 (Anmäl)   19:25 11/1
Jag hade hellre sett mer seriös spänning och skräck och betydligt mindre av den tramsiga komiken och överspelet. De fina miljöerna gjorde dock filmen uthärdlig.
Sarakin76 (Anmäl)   23/11 2016
Må si at den er mye bedre enn jeg husket. +3.
vladi (Anmäl)   10/11 2016
Jag tror inte att Matt Damon passar så bra i någon annan roll än missanpassad actionhjälte som lider av autism. Inte så kul film, blir aldrig ens spännande.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bröderna Grimm