Bröderna Karlsson

Originaltitel: Bröderna Karlsson
Regissör:Kjell Sundvall
Utgivningsår:2010

Om Bröderna Karlsson:

De två enäggstvillingarna Nicklas och Hasse skildes åt vid födseln och kände till en början inte till varandras existens. Nicklas arbetar som advokat vid Stureplan och Hasse är bosatt på landet i Norrland.

Titel: En gång i Phuket
Originaltitel: Fyra år till
Regissör: Tova Magnusson-Norling
År: 2010
Fyra år till

Björn Bengtsson, Tuva Novotny, Jessica Zandén, Johan Rabaeus, Vanna Rosenberg, Rolf Degerlund, Per Andersson, Kerstin Steinbach

Ulf Kvensler

Komedi

Sverige

Recension Bröderna Karlsson

- Tim Buckley sätter betyg 2 och skriver:
Det är lätt att glömma bort att humorkoncept såsom buskis och fars i vårt avlånga land är en central del av den humor som befolkar människors sinnen idag såväl som förr. För hur välbekant klingar inte filmens grundläggande scenario av kulturkrocken mellan den friserade och städade storstaden och den skitiga och ovårdade landsbygden? Och hur uttjatat är detta inte sedan att återigen erfara? Nåväl. ...

Recension av Bröderna Karlsson - Läs hela!

Filmnummer: 82001
Diskussioner om Bröderna Karlsson  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bröderna Karlsson (108 st)
päronanton (Anmäl)   12:29 6/9
Den var rolig!
supermancover (Anmäl)   27/12 2017
Så mycket dumt i en och samma film, men ändå lite underhållande emellanåt. Kan vara så att de andra tre filmerna jag sett under dagen som alla varit ettor varit så pass mycket sämre än denna att mitt omdöme blir skruvat men den får en svag tvåa.
Rai (Anmäl)   30/10 2017
jävla trams!!!
Filmfantast86 (Anmäl)   17/10 2017
rolig
wasteoftime (Anmäl)   15/12 2016
Det här är så taffligt gjort, så att det är svårt att ens greppa. Att trickfilma in en person som två karaktärer, slutade ju vara häftigt någon gång i slutet av 90-talet, det finns ju så mycket bättre alternativ nu för tiden. Det syns, och hörs, så illa tydligt. Sedan att manuset är tunnare än en tolvårings CV hjälper ju inte direkt. Kjell Sundvall kan ju klart bättre än så här, men detta är verkligen genomruttet. 38,0 på SH-skalan.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bröderna Karlsson