Betyg idag: 1 736 Besökare idag: 4 117

Originaltitel: Bröderna Karlsson
Regissör:Kjell Sundvall
Utgivningsår:2010

Om Bröderna Karlsson:

De två enäggstvillingarna Nicklas och Hasse skildes åt vid födseln och kände till en början inte till varandras existens. Nicklas arbetar som advokat vid Stureplan och Hasse är bosatt på landet i Norrland.

Titel: En gång i Phuket
Originaltitel: Bröllopsfotografen
Regissör: Ulf Malmros
År: 2009
Bröllopsfotografen
Titel: Underbar och älskad av alla
Originaltitel: Underbar och älskad av alla
Regissör: Hannes Holm
År: 2007
Genre: Drama, Komedi
Underbar och älskad av alla
Titel: Min frus förste älskare
Originaltitel: Min frus förste älskare
Regissör: Hans Åke Gabrielsson
År: 2006
Min frus förste älskare

Björn Bengtsson, Tuva Novotny, Jessica Zandén, Johan Rabaeus, Vanna Rosenberg, Rolf Degerlund, Per Andersson, Kerstin Steinbach

Ulf Kvensler

Komedi

Sverige

Recension Bröderna Karlsson

- Tim Buckley sätter betyg 2 och skriver:
Det är lätt att glömma bort att humorkoncept såsom buskis och fars i vårt avlånga land är en central del av den humor som befolkar människors sinnen idag såväl som förr. För hur välbekant klingar inte filmens grundläggande scenario av kulturkrocken mellan den friserade och städade storstaden och den skitiga och ovårdade landsbygden? Och hur uttjatat är detta inte sedan att återigen erfara? Nåväl. ...

Recension av Bröderna Karlsson - Läs hela!

Filmnummer: 82001
Diskussioner om Bröderna Karlsson  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bröderna Karlsson (109 st)
dudson (Anmäl)   16:01 28/10
Detta var satans roligt sjukt förväxlings komedi. Var väldigt tveksam till en början. Första känslan var rätt själlöstt & menlöst. Men så fel man hade! Sanslöst vad proffsigt uber skruvat o skoj#) Det mest störda var med sopsäcks scenen. hahaaa. Björn Bengtsson är grymt bra skådespelare som kan göra alla slags roller. 3+
päronanton (Anmäl)   12:29 6/9
Den var rolig!
supermancover (Anmäl)   27/12 2017
Så mycket dumt i en och samma film, men ändå lite underhållande emellanåt. Kan vara så att de andra tre filmerna jag sett under dagen som alla varit ettor varit så pass mycket sämre än denna att mitt omdöme blir skruvat men den får en svag tvåa.
Rai (Anmäl)   30/10 2017
jävla trams!!!