Brokeback Mountain

Originaltitel: Brokeback Mountain
Regissör:Ang Lee
Utgivningsår:2005

Om Brokeback Mountain:

Signal, Wyoming, sommaren 1963. En tidig morgon möts två unga män, Ennis Del Mar och Jack Twist, utanför den lokale ranchägaren Joe Aguirres kontor. De söker båda ett tillfälligt jobb vilket består i att vakta en fårhjord uppe i det vilda Brokeback Mountain. När sommaren är över har hela deras tillvaro förändrats dramatiskt och livslånga band har knutits.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Wong Kar-wai
År: 1997
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Lyckliga tillsammans

Heath Ledger, Jake Gyllenhaal, Michelle Williams, Anne Hathaway, Randy Quaid, Scott Michael Campbell, Graham Beckel, Linda Cardellini, Anna Faris, David Harbour, Kate Mara, Roberta Maxwell, Peter McRobbie

Larry McMurtry, Diana Ossana

Drama, Romantik, Western

Recension Brokeback Mountain

- Felioxo sätter betyg 3 och skriver:
De två unga männen Ennis Del Mar och Jack Twist möts för första gången utanför en snål ranchägares kontor i Wyoming. Båda söker jobb som boskapsskötare över sommaren. Året är 1963 och konservativa värderingar genomsyrar den amerikanska landsbygden. Acceptansen för en "avvikande" sexuell läggning är obefintlig. Ute på Brokeback Mountains slätter under boskapsvallningen finner Ennis och Jack varandra....

Recension av Brokeback Mountain - Läs hela!

Med i listor: 2000-tal Top 50, Filmtipsets Topp 250, Guldlejon i Venedig, Romantik Top 50, Startpaket 1, Western Top 50
Diskussioner om Brokeback Mountain  (0 diskussioner)
Kommentarer om Brokeback Mountain (1326 st)
Ful_fisk (Anmäl)   19:47 13/5
Ungefär som jag mindes den, alltså en rätt bra film som dock inte utvecklas till det där passionerade storverk som ryktet lät gälla. Heath Ledger är riktigt bra, kanske hans bästa roll, de andra inte så tokiga de heller. Men den där emotionella släggan infinner sig aldrig riktigt, och ärligt talat känns deras relation inte så passionerad och stark som det nog är tänkt.
Rai (Anmäl)   6/1 2018
Inte så tokig alls...
Pingstpastorn (Anmäl)   19/11 2017
Blir ju mörkrädd när folk tillåts göra så här dåliga filmer.
Filmfantast86 (Anmäl)   13/10 2017
ganska bra
Sarakin76 (Anmäl)   10/12 2016
Fin film som tar opp et viktig emne.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Brokeback Mountain