Brokedown Palace

Originaltitel: Brokedown Palace
Regissör:Jonathan Kaplan
Utgivningsår:1999

Om Brokedown Palace:

Alice och Darlene åker på drömsemester till Bangkok. Allt går bra tills de möter den snygge och charmerande Nick. Han föreslår att de ska åka på en liten utflykt till Hongkong. På flygplatsen stoppas flickorna och polisen hittar heroin i deras bagage. I rätten blir de dömda till 33 års fängelse i "Brokedown Palace". Nu börjar kampen för att komma ut. Hur långt vågar flickorna gå?

Titel: Från himmel till helvete
Originaltitel: Midnight Express
Regissör: Alan Parker
År: 1978
Midnight Express
Titel: För ung för att dö
Originaltitel: Too Young to Die?
Regissör: Robert Markowitz
År: 1990
Genre: Drama, Kriminalare
För ung för att dö

Claire Danes, Kate Beckinsale, Bill Pullman, Jacqueline Kim, Lou Diamond Phillips

David Arata, Adam Fields

Drama

Diskussioner om Brokedown Palace  (0 diskussioner)
Kommentarer om Brokedown Palace (55 st)
Elizadushkufan (Anmäl)   02:14 19/5
Mycket bra skådespelare. Filmen var något seg i början, men den tog sig efter en stund. En film som berör.
Stygga-Vargen (Anmäl)   3/10 2016
Känns som att man försökt apa efter Bangkok Hilton så mycket som möjligt. Därmed inte sagt att denna film är dålig för det är den inte.
sawa (Anmäl)   17/2 2016
Ganska ointressant. Se "Bangkok Hilton" i stället.
Gigi1943 (Anmäl)   9/6 2014
Lite svårt att sätta betyg, jag såg bara sista halvan, men det fanns ju intressanta saker som borde varna alla som luras att smuggla narkotika. Jag ger den en tvåa.
Berniey (Anmäl)   5/1 2014
Samma tema som urholkats ordentligt genom åren och denna tillhör det absoluta bottenskiktet.Filmat rakt av och det är bara så oerhört trist att beskåda.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Brokedown Palace