Broken Flowers

Originaltitel: Broken Flowers
Regissör:Jim Jarmusch
Utgivningsår:2005

Om Broken Flowers:

Samtidigt som den utpräglade ungkarlen Don dumpas av sin senaste flickvän, får han också ett rosa brev med nyheten att han har en son som letar efter honom. Han ger sig ut på en resa kors och tvärs över landet för att söka upp sina gamla flammor och bringa reda i detta.
Se filmen på CDON

Originaltitel: Paterson
Regissör: Jim Jarmusch
År: 2016
Paterson

Bill Murray, Jeffrey Wright, Heather Simms, Sharon Stone, Alexis Dziena, Frances Conroy, Christopher McDonald, Jessica Lange, Chloë Sevigny, Tilda Swinton, Julie Delpy, Mark Webber, Larry Fessenden, Chris Bauer, Pell James

Jim Jarmusch

Drama, Komedi, Mysterium, Roadmovie

USA, Frankrike

Recension Broken Flowers

- Laurabusan sätter betyg 4 och skriver:
Don Johnston (Bill Murray) är en framgångsrik före detta IT-entreprenör som lever ett tillbakadraget liv i sin opersonliga och vräkiga villa. När han blir lämnad av yngre flickvännen Sherry (Julie Delpy) är det knappt han orkar resa sig från soffan för att fråga varför hon går. Bill Murray får återigen spela en roll som ger honom utrymme att bara sitta och stirra uttryckslöst, något han gör med bravur....

Recension av Broken Flowers - Läs hela!

Med i listor: Roadmovie Top 50, Skövde filmfestival 06
Diskussioner om Broken Flowers  (0 diskussioner)
Kommentarer om Broken Flowers (487 st)
Dream (Anmäl)   05:37 30/3
Hahaha sådan härlig ironi över livets livsöde! Där det inte alltid blir som man tänkt sig speciellt om du varit en "Don Juan." Det roligaste är typ när den unga kvinnan "Lolita" vandrar runt naken och samtidigt syns Bill Murrays hopplösa min spel. Typ: (Kom och hjälp mig här ifrån, va fan gör jag här!) men hela filmen i sig har en skön humor. Där helt enkelt alla människor är olika vilket speglar bra med det verkliga livet så inget konstigt med det. Dock så saknas det lilla extra för att betyget ska bli högre än 3.
RustyFilm (Anmäl)   5/12 2016
Oj Oj, här presenteras ett härlig stämnings bygge med hjälp av sköna bilder och tuff musik. Så här ska film skapas. Tankarna förs till ”Lost in translation” inte bara för Bill Murrays deltagande utan även för den lågmälda coola atmosfären. En njutning.
Stygga-Vargen (Anmäl)   2/10 2016
Väldigt tråkig och intetsägande film.
HerrNenne (Anmäl)   20/8 2016
Fångar intresset förvånansvärt bra med tanke på vilken tråkig film det egentligen är. Tappar aldrig intresset. Men jag har svårt för såna här filmer.
BarryHero (Anmäl)   1/2 2016
Borjar trevande men mynnar ut i harligt absurd humor. Slutet var pricken over i:et. Min forsta Jarmusch.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Broken Flowers