Betyg idag: 1 211 Besökare idag: 5 618

Originaltitel: Bröllopsfotografen
Regissör:Ulf Malmros
Utgivningsår:2009

Om Bröllopsfotografen:

Robin är en bröllopsfotograf från en håla i Värmland. Han får uppdraget att plåta ett överklassbröllop i Djursholm, där han förälskar sig i brudens syster och försöker göra om sig för att passa in i den fina världen. Det går sådär...

Titel: Smala Sussie
Regissör: Robert Lillhonga
År: 2007
Genre: Drama, Komedi
Hata Göteborg

Kjell Bergqvist, Tuva Novotny, Anastasios Soulis, Johannes Brost, Marianne Scheja, Rebecca Scheja, Björn Starrin, Lotta Tejle, Johanna Strömberg, Tomas Tjerneld, Johan Östling

Ulf Malmros

Drama, Komedi

Sverige

Recension Bröllopsfotografen

- AddeColciago sätter betyg 4 och skriver:
Regissören Ulf Malmros visar upp en mognad när han blandar hysterisk humor med ganska allvarliga sekvenser. Kjell Bergqvists karaktär är ett utmärkt exempel där han kämpar både med sin ganska medelmåttiga karriär, samtidigt som han försöker klamra sig kvar i överklassen.

Recension av Bröllopsfotografen - Läs hela!

Med i listor: Norrköping Filmfestival Flimmer 2009
Diskussioner om Bröllopsfotografen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bröllopsfotografen (390 st)
Rai (Anmäl)   20:36 29/9
Den här sortens svenskhumor är så jävla sorglig som ofta finns i svenskkomedi och jag klarar inte detta. Det är stel, tråkig och den svenska skuggan lyser igenom allt och gör allt tråkigt!
wasteoftime (Anmäl)   27/11 2016
Det finns mycket charm i den här filmen, absolut, men också mycket otrevligt. Framförallt från huvudpersonen. Och sånt är väl livet, alla är inte alltid trevliga, men just insvept i all denna låtsascharm gör det obehagligt. Även om han inte är genomrutten, så är det inte så trevligt som man vid första titten kan tro. Måhända är det meningen, men oavsett är det inte tilltalande för mig. Oerhört många oattraktiva(och då talar jag inte fysiskt) karaktärer. Men ja, en viss behållning och det är inte dåligt, bara smått motbjudande. 0,2 på SH-skalan.
Stygga-Vargen (Anmäl)   28/10 2016
En av de bättre svenska filmerna som gjorts på senare år. Något mästerverk är det ju inte men den är ändå väldigt bra. Svag 5:a.
Spaderfyra (Anmäl)   25/12 2015
En oförarglig ganska rolig film. Sätter väl inga större spår, men är helt OK att ägna 1½ timme åt.
Djason (Anmäl)   27/7 2015
Skön humor där Kjell Bergqvist är bäst. Tuva Novotny är också bra i vanlig ordning. Lättsam film som man inte behöver tänka så mycket till.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bröllopsfotografen