Bröllopsnatten

Originaltitel: Conversations with Other Women
Regissör:Hans Canosa
Utgivningsår:2005

Om Bröllopsnatten:

En man och en kvinna träffas på ett bröllop och den sexuella spänningen mellan dem verkar vara spontan och de avviker från bröllopet för att tillbringa en natt fylld med passion och ånger tillsammans på ett hotellrum.

Titel: Bara en natt
Regissör: Ridley Scott
År: 2006
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Ett bra år

Aaron Eckhart, Helena Bonham Carter, Brianna Brown, Erik Eidem, Nora Zehetner, Olivia Wilde, Cerina Vincent, Philip Littell, Thomas Lennon

Gabrielle Zevin

Drama, Komedi, Romantik

Diskussioner om Bröllopsnatten  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bröllopsnatten (53 st)
Velodyne (Anmäl)   24/2 2018
Bara att gratulera till Eckhart och Bonham Carter som kan skratta hela vägen till banken... Hoppas de fick bra betalt för detta visuella valium. Inte sedan Blair Witch Project har jag stött på maken till långsam film. Den får SVT Forum att kännas som en kavalkad av action. Mitt råd är att bespara dig lidandet, och tiden du lägger på denna film får du dessvärre aldrig igen. Rekommenderar en promenad i solen, tur på cykeln eller varför inte en rotfyllning. Alla dessa alternativ överglänser denna rulle... Beware!!!
sawa (Anmäl)   2/1 2016
Jisses, det räckte med tio minuter av detta delade vyer-experiment. Jag vill ha både tiden och pengarna tillbaka, och ersättning för de ej infriade förväntningarna på en rolig film.
Krille80 (Anmäl)   21/12 2014
Det man lyckas med i denna film är att man lånar en viss lättsam som finns i romantiska komedier och kombinerar det med tyngden som återfinns i de allra tyngsta relationdraman. Detta gör att man får ett relationsdrama som jag inte hade ägnat ett ögonblick åt som 18-åring men något som jag som 28-åring har lättare att känna igen mig i. Manus/dialog är intelligent och skickligt utformat och prestationerna från Aaron Eckhart och Helena Bonham Carter är helt strålande t.o.m. enastående.
picklessmulan (Anmäl)   15/1 2013
Tyckte detta var en ganska medioker film. Tyckte inte det delade upplägget tillförde filmen något alls utan var bara irriterande. Bonham Carter var bra som vanligt men Eckhart var ganska slätstruken. Har ni inte sett denna så har ni inte heller missat något.
idaho1981 (Anmäl)   15/1 2012
Tyckte om att filmenvar delad och att det växlade mellan att visa nutid, tankar, önskningar och dåtid. Men den behöver nog ses om för att man ska hänga med i allt. Dock tyckte jag Eckhart var sämre än vanligt. Han gör bra ifrån sig i ett fåtal filmer, men för det mesta är han inget att hyra för och här var det riktigt illa. Dock räddade Bongam Carter det hela led att vara så grymt bra som hon e. Den delade bilden nedförde dock då att man främst bara fokuserade på henne.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bröllopsnatten