Bron över floden Kwai 2

Originaltitel: Return from the River Kwai
Regissör:Andrew V McLaglen
Utgivningsår:1988

Om Bron över floden Kwai 2:

Uppföljaren till den sjufaldigt Oscarbelönade Bron över floden Kwai. Vid floden Kwai hålls ett hundratal engelska soldater fångna. I ett sista försök att vinna kriget tänker Japanerna föra dem till Japan där det saknas arbetskraft. Engelsmännens enda hopp står till en amerikansk stridspilot som just blivit nedskjuten i närheten av en sargad brittisk trupp. Tillsammans startar de en räddningsaktion så våghalsig och äventyrlig att man knappt tror att det är sant, om det inte hade varit för att det var sant.

Titel: Bron över floden Kwai
Regissör: Matt Earl Beesley
År: 1998
Genre: Action
Point Blank

Denholm Elliott, Edward Fox, Alexander Blaise, Nick Tate, Timothy Bottoms, George Takei, Chris Penn

Paul Mayersberg, Sargon Tamimi

Krig

Storbritannien
Diskussioner om Bron över floden Kwai 2  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bron över floden Kwai 2 (12 st)
Bumbi78 (Anmäl)   23/6 2015
Som Hangaround en gång skrev, detta är ingen uppföljare mer än möjligtvis till namnet. Som krigsfilm är den dock helt okej med lite matinékänsla som är trivsamt. Gott om klyschor och direkt spännande eller ens dramatiskt blir det inte så ofta, men den är underhållande nog om man gillar gamla krigsfilmer.
Djason (Anmäl)   3/11 2009
Inte helt usel men 1:an borde inte ens nämnas i samma sammanhang. Chris Penn spelar inte bra i denna film om man säger så.
sven_usling (Anmäl)   28/7 2009
Usel film. Usla skådespelarinsatser av annars duktiga skådisar som Chris Penn, Edward Fox, Timothy Bottoms, Tatsuya Nakadai och Denholm Elliott.
Mara Jade (Anmäl)   23/10 2008
Medioker film, precis som dess föregångare "Bron över floden Kwai".
Boogie_aight (Anmäl)   24/5 2005
som matiné betraktad helt OK