Bronies: The Extremely Unexpected Adult Fans of My Little Pony

Originaltitel: Bronies: The Extremely Unexpected Adult Fans of My Little Pony
Regissör:Laurent Malaquais
Utgivningsår:2012

Om Bronies: The Extremely Unexpected Adult Fans of My Little Pony:

John De Lancie utforskar vad fenomenet "bronies" är, och han möter vanliga samt framstående bronies från olika delar av världen.
Se filmen på Netflix

Titel: A Brony Tale
Originaltitel: A Brony Tale
Regissör: Brent Hodge
År: 2014
A Brony Tale

Nat Segaloff

Dokumentär

Diskussioner om Bronies: The Extremely Unexpected Adult Fans of My Little Pony  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bronies: The Extremely Unexpected Adult Fans of My Little Pony (11 st)
AlbinWesley (Anmäl)   29/9 2015
Jag vet inte... asså... det är lite fascinerande, besynnerligt... jag tänker på hur annorlunda det hade varit om dessa bisarra My Little Pony-fanatiker ägnade sin tid åt någonting som betyder nåt. Alltså nån finare kultur, om man vill vara lite pretto. Aja det befängda i studieobjektens fascination lockade i sin tur även mig.
Rehn108 (Anmäl)   9/5 2015
Problemet med den här dokumentären är att den misslyckas fatalt med att förmedla den fantastiska känslan som bronie-communityn ska innebära. Istället berättar man det om och om och om igen. Och därtill försöker man förklara för mig gång på gång att det här är något märkligt och unikt, men man borde verkligen tona ner det snacket. För det går inte att övertyga mig bara genom att säga det många gånger (inte minst för att det inte är unikt). Tyvärr bronies. Men ni får en tvåa för klippning och dylikt är välgjort.
Thavox (Anmäl)   8/6 2014
Stabil 4:a.
Supernaut (Anmäl)   7/6 2014
Hantverksmässigt en dokumentär enligt formulär 1A, men gjord med så mycket hjärta att den kommer undan med det. Fin och rolig dokumentär, fick till och med en tår i ögat under de obligatoriska "vad hände sen?"-bilderna under eftertexterna.
dafreakish (Anmäl)   31/5 2014
Världens konstigaste fascination kring en serie, som jag under absolut inga omständigheter kan tänka mig är bra, filmat och sammansatt till en godhjärtad dokumentär med ett försök till djup som tyvärr inte existerar. Hela besattheten kring My Little Pony fortsätter att bara vara konstigt hur mycket man än strävar efter att normalisera det. Fast vem är jag att döma? Folk får väl tycka vad de vill.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bronies: The Extremely Unexpected Adult Fans of My Little Pony