Bronson

Originaltitel: Bronson
Regissör:Nicolas Winding Refn
Utgivningsår:2008

Om Bronson:

Charlie Bronson är Storbritanniens mest våldsamma brottsling. 1974 rånar han ett postkontor och får sju års fängelse. I fängelset blir han känd som en slagskämpe och skickas till psykiatriska avdelningen där han drogas ner och släpps ut men åker in igen.

Titel: Chopper
Titel: Blodsband
Originaltitel: Starred Up
Regissör: David Mackenzie
Blodsband

Tom Hardy, Matt King, James Lance, Amanda Burton, Kelly Adams, Juliet Oldfield, Jonny Phillips, Mark Powley, Hugh Ross (I), Andrew Forbes, Joe Tucker, Gordon Brown, Katy Barker

Nicolas Winding Refn, Brock Norman Brock

Drama, Kriminalare, Biografi

Storbritannien

Recension Bronson

- rikirock sätter betyg 4 och skriver:
Charles Bronson, född Michael Peterson, är Englands mest våldsbenägne intern. Redan som barn drömde han om att bli berömd, men visste inte för vad tills den dagen han rånade ett postkontor. Bytet blev en minimal summa, men straffet blev desto högre. 1974 dömdes Bronson som 19-åring till fängelse i sju år för detta rån och han har sedan dess endast lämnat fängelset fyra månader under de trettiofem år...

Recension av Bronson - Läs hela!

Diskussioner om Bronson  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bronson (181 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Barneyk (Anmäl)   28/11 2016
Börjar verkligen helt fantastiskt och Tom Hardy är otroligt bra filmen igenom men skiner som allra starkas inledningsvis. Men den blir allt tråkigare och mer ointressant allt eftersom. Inte lätt att göra en händelserik film om någon som spenderat 30 år i isolering kan jag tänka mig. Börjar som en stark fyra, landar inte på mer än en stabil men slätstruken trea. Blir bra tråkigt alltså.
kryttan (Anmäl)   29/6 2016
Jag tycker Bronson som karaktär är otroligt fascinerande. Tom Hardy är en av mina absoluta favoritskådisar och gör ett fenomenalt jobb att porträttera sin karaktär. Det här är en av de bästa filmer jag sett. Stark 5:a
Asmorod (Anmäl)   23/6 2016
Magnifik.
ondtomten (Anmäl)   9/5 2015
Bra, skum och helt onödig film.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bronson
Se filmen