Brooklyn's Finest

Originaltitel: Brooklyn's Finest
Regissör:Antoine Fuqua
Utgivningsår:2009

Om Brooklyn's Finest:

Tango är en hemlig polis som arbetar med drogbrott, en tjänst som tvingar honom att välja mellan vänskap och plikten. Familjepappan Sal lockas av girighet och korruption, eftersom han är fattig men hans fru behöver medicin för en sjukdom som hotar ta död på deras ofödda tvillingar. Eddie ska snart pensionera sig från polisyrket och måste varje dag hitta en anledning att fortsätta att leva, men det blir allt svårare. Alla tar de ödet i sina händer och slutligen sammanstrålar dem i Brooklyn.

Titel: Training Day
Originaltitel: I Tried
Regissör: Rich Newey
År: 2007
I Tried

Ethan Hawke, Richard Gere, Don Cheadle, Wesley Snipes, Will Patton, Ellen Barkin, Lili Taylor, Brian F O'Byrne, Shannon Kane, Michael K Williams, Hassan Johnson, Jas Anderson, Alain Lauture, Logan Marshall-Green, Jesse Williams, Vincent D'Onofrio

Michael C Martin

Drama, Kriminalare, Thriller

Diskussioner om Brooklyn's Finest  (0 diskussioner)
Kommentarer om Brooklyn's Finest (74 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   28/10 2017
CultOfZenith (Anmäl)   29/6 2014
Lite väl moody och stereotyptyngd, men tillräckligt välspelad för att jag ska känna mig investerad. Fast jag kan tänka mig precis ett True Detective-avsnitt som har lite liknande motiv, fast gör det bättre och på tio minuter...
Rele (Anmäl)   23/3 2014
En spännande film. Många duktiga skådespelare var med i den, men manuset var inte bra. Därför ger jag bara en trea.
AlaRegularis (Anmäl)   25/2 2014
Stabil gangster-rulle av Fuqua, som kan genren även om han inte kommer upp i samma klass som i mästerverket Training Day. Att Wesley Snipes inte får mer stora rollar är för mig obegripligt. Tragiskt underskattad skådis som förpassats till DTD-träsket (och sedemera fängelset, som han dock är ute från nu). Han roll här för tankarna till klassikern New Jack City.
Eeler (Anmäl)   20/2 2014
Copy paste på RichardEks kommentar