Betyg idag: 1 806 Besökare idag: 6 473

Originaltitel: Brothers
Regissör:Jim Sheridan
Utgivningsår:2009

Om Brothers:

Soldaten Sam lämnar frun Grace och deras barn för ett uppdrag i Afghanistan. Under tiden flyttar hans strulige lillebror Tommy, som just kommit ut från fängelset, in hos familjen. Snart befaras Sam ha omkommit i strid och i hans frånvaro uppstår en oväntad romans mellan Tommy och Grace. Men en dag kommer Sam hem...
Se filmen på Plejmo

Regissör: Marco Kreuzpaintner
År: 2007
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
Trade

Tobey Maguire, Jake Gyllenhaal, Natalie Portman, Bailee Madison, Sam Shepard, Mare Winningham, Taylor Geare, Patrick John Flueger, Clifton Collins Jr, Carey Mulligan, Ethan Suplee, Omid Abtahi, Navid Negahban

David Benioff

Drama

Recension Brothers

- Melvin Udall sätter betyg 2 och skriver:
Filmkritikern Roger Ebert har vid ett flertal tillfällen påpekat att en film inte bör dömas efter vad den handlar om, utan hur den handlar om det. Han fann ett tydligt exempel med Brothers och dess danska förlaga, och menade att nyinspelningen är för polerad. Det är kanske skumt att inleda en recension med att referera till en annan, men just den formuleringen var så klockren att jag inte kunde utesluta...

Recension av Brothers - Läs hela!

Diskussioner om Brothers  (0 diskussioner)
Kommentarer om Brothers (188 st)
Gordyal (Anmäl)   7/6 2016
Egentligen en rätt så överflödig film. Når ungefär halvvägs, vilket får betraktas som okej men inte mer. (8/15)
sonocronic (Anmäl)   1/3 2015
Förutsägbar men funkar som en slö-tittar-film. Kommer nog inte se den igen. Knappt godkänd.
bizon (Anmäl)   25/2 2015
Skippa denna och se danska förlagan istället. Så mycket bättre, framför allt slutet.
tvamvarg (Anmäl)   23/2 2015
Onödig remake.
Gigi1943 (Anmäl)   15/9 2014
Kan sånt här hända på riktigt, hm, den var väl okej men inget mer, fast stark i alla fall.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Brothers
Se filmen